Tehnologie
Tehnologia este la ea acasă în noua generație Mercedes-Benz GLC Coupe. De acest lucru te convingi imediat ce urci pe scaunul șoferului și apeși butonul care trezește la viață toate sistemele mașinii.
În fața ta ai un instrumentar de bord digital, cu display de 12.3 inch, o grafică foarte bună și 7 teme selectabile de pe volan. Ai inclusiv o temă gândită pentru ieșirile în off-road, unde îți sunt indicate unghiul direcției, unghiul de înclinare al mașinii, dar și direcția de deplasare cu ajutorul unei busole.
Mai trebuie să menționez că trecerea prin cele 7 teme se face fără nicio întârziere.
Ecranul central al sistemului multimedia MBUX are o diagonală de 11.9 inch și este orientat pe verticală. El este asemănător cu ce găsești pe Clasa C, Clasa E și Clasa S. Sistemul multimedia este actualizat la cea mai recentă versiune, are o grafică foarte bună și se mișcă fără întârzieri.
Meniul este destul de ușor de folosit, dar pentru a nu-ți lua ochii de la drum, poți interacționa cu el și prin intermediul asistentului digital. Pentru un plus de siguranță ai și un scanner de amprentă.
De asemenea, tot pentru a fi atent la drum, ai la dispoziție un Head-up Display, care îți afișează în câmpul vizual toate informațiile necesare pentru condus.
Nu lipsesc conexiunile Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless. Ca să nu rămâi fără baterie la telefon, ai și o zonă de încărcare prin inducție, în partea frontală a tunelului median. O precizare aici: această zonă este destul de greu accesibilă.
Printre atracțiile principale ale noii generații Mercedes-Benz GLC Coupe se numără și farurile Digital Light, cu funcție de proiecție: spre exemplu, când te apropii de linia mediană a drumului, iți apare o pictogramă pe asfalt. La fel, când te apropii mai tare de mașina din față, este afișată o altă pictogramă.
Totodată, atunci când oprești motorul, ai de ales dintre 2 animații, destul de complexe.
O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes. Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei! O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina. Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi... (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)