Motor / Transmisie
Coincidența face că, fix cu câteva zile înainte, avusesem ocazia să experimentez Clasa S, așa că impresiile de la bordul limuzinei germane erau încă destul de proaspete în capul meu. Cu toate acestea, diferența esențială între cele două se afla sub capotă.
Pe GLS am fost întâmpinat de un propulsor diesel, versiunea oferită pentru test fiind GLS 400d, probabil cea mai echilibrată alegere pentru un astfel de tanc pe roți. De ce? Pentru că dozele uriașe de cuplu, dar și eficiența unui motor diesel te ajută să cari 2.5 tone de mașină, pe toate tipurile de drumuri.
Ce înseamnă 400d? Înseamnă că sub capotă avem un motor diesel de 2.9 litri, cu 6 cilindri poziționați atent în linie, cu două turbine atașate. Acesta dezvoltă 330 CP și 700 Nm cuplu. Important de menționat aici este faptul că valoarea maximă de cuplu este atinsă la doar 1.200 RPM. De aceea spuneam că aceasta e alegerea optimă pentru acest monstru.
Pentru că din moment ce ai la dispoziție tot acel cuplu, mișcările lui GLS vor fi fluide și grațioase, fără ca șoferul să facă eforturi suplimentare pentru a urca cât mai sus în ture.
Cu toate acestea, nu trebuie să uiți, pentru niciun moment, că ai de-a face cu un model destul de greu, chiar și fără pasageri. Personal, consider că ai destule resurse la îndemână pentru cam orice situație și nu am simțit o nevoie acută de mai mult, în niciun moment. Cu toate acestea, pot să înțeleg dacă vrei ceva mai multă putere, iar pentru asta ai la dispoziție versiunea AMG.
Rafinamentul motorului termic de sub capotă este și el la nivel înalt. Sunetele sunt ascunse foarte bine de materialele fonoabsorbante și, pentru că vorbim de un motor cu 6 cilindri în linie, nici vibrațiile nu sunt deranjante.
Când vorbim de transmisie, vorbim de o cutie de viteze automată cu 9 rapoarte, care vine standard pe aproape toate versiunile lui GLS. Tracțiunea integrală nu lipsește nici ea și totul lucrează în armonie. Nu am simțit niciun moment sincope sau ezitări în exploatare.
Dai un ban și nu l mai ai. Macar ești siguranță pe sosea. Trebuie sa ferești doar tirurile