Motor / Transmisie

4.5

Coincidența face că, fix cu câteva zile înainte, avusesem ocazia să experimentez Clasa S, așa că impresiile de la bordul limuzinei germane erau încă destul de proaspete în capul meu. Cu toate acestea, diferența esențială între cele două se afla sub capotă.

Pe GLS am fost întâmpinat de un propulsor diesel, versiunea oferită pentru test fiind GLS 400d, probabil cea mai echilibrată alegere pentru un astfel de tanc pe roți. De ce? Pentru că dozele uriașe de cuplu, dar și eficiența unui motor diesel te ajută să cari 2.5 tone de mașină, pe toate tipurile de drumuri.

Ce înseamnă 400d? Înseamnă că sub capotă avem un motor diesel de 2.9 litri, cu 6 cilindri poziționați atent în linie, cu două turbine atașate. Acesta dezvoltă 330 CP și 700 Nm cuplu. Important de menționat aici este faptul că valoarea maximă de cuplu este atinsă la doar 1.200 RPM. De aceea spuneam că aceasta e alegerea optimă pentru acest monstru.

Pentru că din moment ce ai la dispoziție tot acel cuplu, mișcările lui GLS vor fi fluide și grațioase, fără ca șoferul să facă eforturi suplimentare pentru a urca cât mai sus în ture.

Cu toate acestea, nu trebuie să uiți, pentru niciun moment, că ai de-a face cu un model destul de greu, chiar și fără pasageri. Personal, consider că ai destule resurse la îndemână pentru cam orice situație și nu am simțit o nevoie acută de mai mult, în niciun moment. Cu toate acestea, pot să înțeleg dacă vrei ceva mai multă putere, iar pentru asta ai la dispoziție versiunea AMG.

Rafinamentul motorului termic de sub capotă este și el la nivel înalt. Sunetele sunt ascunse foarte bine de materialele fonoabsorbante și, pentru că vorbim de un motor cu 6 cilindri în linie, nici vibrațiile nu sunt deranjante.

Când vorbim de transmisie, vorbim de o cutie de viteze automată cu 9 rapoarte, care vine standard pe aproape toate versiunile lui GLS. Tracțiunea integrală nu lipsește nici ea și totul lucrează în armonie. Nu am simțit niciun moment sincope sau ezitări în exploatare.

 
  • Nsrei, joi, 28.12.2023 13:14

    Dai un ban și nu l mai ai. Macar ești siguranță pe sosea. Trebuie sa ferești doar tirurile

  • DanG, joi, 28.12.2023 15:34

    Frumos scris articolul, o singura obiectie am, critica adusa designului patratos. Mie fix asta mi se pare ca il face pe GLS mai atragator, nu sunt fan SUV-uri dar daca tot iti iei genul asta de masina, macar sa dea senzatia de putere. Gasesc un Ford Bronco, Land Rover sau chiar si un G Wagen mult mai frumoase decat un SUV rotunjit, cu aspect de ou.

  • zen, sâmbătă, 30.12.2023 19:04

    Am avut ocazia sa conduc un model similar al unui amic. Mi-a placut senzatia, premium. Ce nu mi-a placut: o usoara "tzopaiala" de spate la viraje stranse, pe denivelari, dar si un lag maricel la acceleratie. De asemenea, Pirelli pe 21 inch trebuiesc aruncate. S-au tocit repede si neuniform. Niste panarame...scumpe.

  • piticutz, luni, 01.01.2024 06:51

    O masina excelenta pentru familie. Spatiu, siguranta, consum. 15% in oras bara la bara nu e rau deloc. In afara poate sa scada si sub 10% daca e condus in limitele legale. Pe benzina nu exista comparatie. O varianta hibirida sau electrica ar face-o ideala pentru oras + suburbie.