Tinuta de drum
Confort, confort, confort! Cam asta spune oricine atunci când se referă la modelele Mercedes-Benz. Dacă ne referim și la versiunile de top, confortul devine o condiție sine-qua-non. Dar cum se comportă un GLS?
Aproape ca un S-Class pe picioroange. Nu e chiar la nivelul fratelui său convențional, dar nici foarte departe. Cert este că suspensia pneumatică va nivela impecabil denivelările din asfalt, de orice dimensiune. Iar această caracteristică te va face să te crezi invincibil de la volan, un sentiment plăcut, dar și periculos.
Suspensia pneumatică Airmatic îți dă impresia că plutești. Și, dacă nu credeai să se poate mai bine de atât, Mercedes-Benz îți pune la dispoziție, opțional, pentru puțin peste 7000 de euro, și o suspensie genială, denumită E-Active Body Control. Aceasta folosește un sistem electronic pe 48V care poate stabiliza mașina în viraje, estompând ruliul. Aceste ajustări se pot face pentru fiecare roată în parte, ceea ce vezi destul de rar în îndustrie, în acest moment.
Din nefericire, modelul nostru de test nu a avut acest sistem, iar asta înseamnă că, rularea dinamică a scos la iveală și ceva crăpături în armura lui GLS. Un monstru de 2.5 tone nu avea cum să se comporte ca o compactă pe viraje, până la urmă. GLS este o mașină cu o inerție considerabilă pe frânare și în virajele strânse. Dar nu acesta e scopul tancului german.
Ideea din spatele său este să îți ofere o experiență luxoasă și confortabilă la drum lung, iar de asta vei avea parte din belșug. Geamurile duble, cuplul instant și puterea îndestulătoare transformă GLS într-un GT în haine de SUV.
Atunci când ajungi în oraș, însă, ar fi bine să ai grijă, mai ales pe străduțele înghesuite din București. Formele rubensiene ale modelului german nu se împacă bine cu spațiile înguste și ai posibilitatea să atingi extremitățile acesteia destul de ușor, mai ales la parcare.
Dai un ban și nu l mai ai. Macar ești siguranță pe sosea. Trebuie sa ferești doar tirurile