Interior
De foarte mult timp, ce face Clasa S se materializează și pe celelalte modele din gamă. Un fel de „Ce face unul, fac toți”, dar nu jocul copilăriei noastre, ci aplicat la nivel de brand uriaș.
Odată cu introducerea lui Clasa S pe piață am știut ce urmează și pentru celelalte modele din gamă, un truc de tip Matrioșka, folosit de mulți ani de către cei din Stuttgart. Așadar, nimic nu putea fi lăsat la voia întâmplării.
Experiența începe dinainte să te urci la bord, pentru că ușile au acum mânere retractabile. Odată descuiată mașina, acestea ies elegant din panourile portierelor și te invită la bord. Ușile se deschid larg, ușor, fără puncte intermediare de pauză, un semn că ai de-a face cu un model premium.
Odată așezat pe scaun, nu ai cum să nu apreciez confortul oferit, pentru că te afunzi pur și simplu în el. Dacă ești ceva mai micuț de fel, pot înțelege teama de a nu te pierde complet. Te poate aduce înapoi la realitate pernuța din Alcantara de pe tetieră, care e foarte moale și ea.
Există atât de multă tehnologie în scaune, încât nu ai cum să nu te întrebi cum de nu sunt mai groase. Masaj, încălzire, ventilație și chiar susținere laterală activă, dacă vrei. Adică, mașina poate întări pernele laterale în viraje, pentru a te menține cât mai țeapăn pe scaun când conduci sportiv.
Materialele folosite sunt și ele de cea mai bună calitate, la pachet cu finisajele. Plafonul este căptușit cu Alcantara și îți vine să-l mângâi de fiecare dată când stai la semafor. După ce depășești acest moment, atenția îți va fi furată de lemnul piano black cu inserții albe, care îmbracă planșa de bord, un detaliu superb, parte din catalogul Manufaktur.
Am găsit și mici imperfecțiuni, dar destul de rare cât să fie trecute la nota de subsol. De exemplu, la rama ecranului central care putea să fie mai bine aranjată, cu un luft ceva mai mic.
Dar asta e doar atmosfera din partea din față. În spate ești parcă și mai răsfățat. Poți plia scaunul pasagerului din dreapta pentru mai mult loc, poți să întinzi chiar și scaunul tău și ai și suport pentru gambe. Opțional, poți bifa sistemul de entertainment pentru locurile din spate și te poți izola complet de lume în timpul călătoriei cu ajutorul unor căști și a perdeluțelor de la geamuri.
Ergonomia este decentă, însă, nu la nivel de top. Asta din cauza blestematelor de butoane capacitive de pe volan, care, uneori, îți vor face viața un calvar. Asta ar fi singura critică. Deși Mercedes-Benz a renunțat aproape complet la butoanele fizice, majoritatea funcțiilor sunt ușor de găsit și operat.
Mare parte din comenzi sunt acum incluse în ecranul central al sistemului multimedia. Dimensiunile generoase ale acestuia îți permit să operezi tot ce ai nevoie fără probleme, însă.
Masina costa 180000 euro, iar compartimentul motor este atat de murdar si de prafuit, sters cu o carpa...Cum sa dai o masina murdara la testdrive?