Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

CLA220 CDI 2.2 177CP Aut

Interior

4.0

Dincolo de portiera fără ramă a coupe-ului, Mercedes a căutat să le ofere clienților același sentiment premium cu care ne-a obișnuit în ultimele decenii. Pe de o parte a reușit. Pe de altă parte însă, rămân la părerea personală că noul val de modele cu tracțiune față (CLA, CLA Shooting Brake, GLA, A-Klasse și B-Klasse) sunt departe de spiritul opulent pe care îl emană frații mai mari, consacrați.

Sunt multe detalii la nivelul interiorului care dau impresia de compromis, dar care pot fi ușor trecute cu vederea. Calitatea materialelor este punctul de start, însă putem continua cu finisajele. Aparențele sunt salvate de pielea care îmbracă bordul, de inserțiile cromate și de gurile de ventilație circulare, prezente pe aproape toate modelele din gamă, inspirate din aviație și gândite cu un sunet plăcut de închidere și deschidere.

Designul este destul de simplist, iar ergonomia trece dintr-o extremă în alta: de la foarte simplu la un amalgam de butoane cu utilitate îndoielnică. Esta cazul comenzilor numeroase de pe planșa de bord. Din fericire, la nivelul climatizării lucrurile sunt clare, ca și în cazul butoanelor de pe volan.

Spațiul interior este decent, dar nu excelează în cazul banchetei din spate, acolo unde pot sta doi adulți cu o înălțime medie. Spațiul la nivelul picioarelor este și el decent. Scaunele pasagerilor față arată foarte bine, sunt profilate corespunzător, au o susținere laterală bună, însă sunt ceva cam tari și pot afecta confortul deplasărilor pe distanțe lungi.

Portbagajul lui CLA Shooting Brake însumează 495 de litri, un volum suficient pentru nevoile unei familii și un spațiu de încărcare facilitat de deschiderea generoasă a hayonului.

  • Boggdan, luni, 17.08.2015 12:20

    Mercedes CLA întotdeauna a fost cunoscut ca un model cu alura sportiva, iar această calitate nu este o excepție nici pentru varianta shooting brake.

  • Scorpionul_negru, luni, 17.08.2015 15:35

    Un singur cuvant pot spune. DRIC !

  • MB, luni, 17.08.2015 15:59

    Mie personal nu imi place masina. Din lateral pare cocosata, materialele interioare nu fac cinste MB si anumite tuse de design par fortate, as spune chiar stridente. Clasa A (nu conteaza ca e A, CLA, GLA) NU este un MB adevarat, sunt facute din materiale mai slabe calitativ pentru a nu se spune ca MB nu are modele in aceasta clasa. My 5 cents...

  • Tibi, luni, 17.08.2015 16:57

    De acord cu tine MB. Clasa A nu e un Mercedes. Dupa parerea mea Mercedes ar trebui sa fie doar clasa S si poate, poate clasa E si un SUV mare. Restul sunt intr-adevar jucarii de facut bani si de imagine (atat pentru Mercedes cat si pentru client). My 2 cents ... Spre deosebire de tine insa, mie imi plac si clasa A, si C, si restul.

  • Scorpionul_negru, luni, 17.08.2015 18:55

    @Tibi E class ? Glumesti ! Poate CLS ! Ala da. E-ul sa nu uitam ca in anumite tari e masina de pus pe taxi ! Mercedes-uri adevarate sunt CLS, S, AMG GT, SL, G, poate si GL. Restu sunt restu !

  • eu, luni, 17.08.2015 20:48

    De acord cu cei doi de sus, Mercedes ar trebui sa insemne : S class E si cateva suv-uri, asa cum procedeaza cei de la Lexus. Chiar ei au zis ca nu vor crea un rival pt CLA .

  • Mercedes e mercedes, marţi, 18.08.2015 10:32

    Bine că nu sunteți voi directori pe la Mercedes. Auzi cică doar S e mercedes. Ați mer sîn E Clasee ăla nou, de e taxi ”pe afară”? Sau c-klasse ăla de ”nu are treabă cu mercedes”. Vă uitați l aniște cifre pe hârtie/ecran și comentați aiurea. Mercedes e mercedes indiferent că e a,b,c,e sau s, când conduci unul, simți asta

  • MPT, marţi, 18.08.2015 19:58

    @Scorpionul-negru Pai tocmai de aceea E-class-ul este taxi in tarile civilizate, pentru confort si siguranta. Asa spui ca e taxi parca ar fi ultima categorie de din lumea auto. Nu comparam lumea civilizata la acest domeniu cu Romania.

  • andrei, marţi, 18.08.2015 21:32

    Nu o fi el Mercedes dar e departe de a fi VW sau Ford sau orice altceva de felul ăsta. Și e păcat că șefii de la Mercedes nu citesc comentariile de pe Automarket că sigur ar urca firma pănă la cer.

  • hazard, miercuri, 19.08.2015 12:20

    de mult timp nu am mai vazut o masina asa de frumoasa si inutila ca asta...

  • Tibi, joi, 20.08.2015 15:45

    ideea mea era ca oamenii cumpara Mercedes A, B, C si toata puzderia de modele pentru imagine, pentru ca se viseaza in S-class. La fel cum cumpara unii Mitsubishi Lancer de exemplu (exceptand STI), ca poate ii duce pe strada ca pe circuit. e o chestie pus snoaba si de orgoliu. Un mercedes mic nu are calitatea unuia mare (materiale, mecanica, inovatii). Si chiar de le-ar avea, o masina de lux e o masina mare. Bine, nu la fel de mare cat un Rolls Royce pentru ca aia e deja boala psihica. E amuzant cum se infoiesc toti in sustinerea unei marci auto pe care nu o detin.