Interior
Dincolo de portiera fără ramă a coupe-ului, Mercedes a căutat să le ofere clienților același sentiment premium cu care ne-a obișnuit în ultimele decenii. Pe de o parte a reușit. Pe de altă parte însă, rămân la părerea personală că noul val de modele cu tracțiune față (CLA, CLA Shooting Brake, GLA, A-Klasse și B-Klasse) sunt departe de spiritul opulent pe care îl emană frații mai mari, consacrați.
Sunt multe detalii la nivelul interiorului care dau impresia de compromis, dar care pot fi ușor trecute cu vederea. Calitatea materialelor este punctul de start, însă putem continua cu finisajele. Aparențele sunt salvate de pielea care îmbracă bordul, de inserțiile cromate și de gurile de ventilație circulare, prezente pe aproape toate modelele din gamă, inspirate din aviație și gândite cu un sunet plăcut de închidere și deschidere.
Designul este destul de simplist, iar ergonomia trece dintr-o extremă în alta: de la foarte simplu la un amalgam de butoane cu utilitate îndoielnică. Esta cazul comenzilor numeroase de pe planșa de bord. Din fericire, la nivelul climatizării lucrurile sunt clare, ca și în cazul butoanelor de pe volan.
Spațiul interior este decent, dar nu excelează în cazul banchetei din spate, acolo unde pot sta doi adulți cu o înălțime medie. Spațiul la nivelul picioarelor este și el decent. Scaunele pasagerilor față arată foarte bine, sunt profilate corespunzător, au o susținere laterală bună, însă sunt ceva cam tari și pot afecta confortul deplasărilor pe distanțe lungi.
Portbagajul lui CLA Shooting Brake însumează 495 de litri, un volum suficient pentru nevoile unei familii și un spațiu de încărcare facilitat de deschiderea generoasă a hayonului.
Mercedes CLA întotdeauna a fost cunoscut ca un model cu alura sportiva, iar această calitate nu este o excepție nici pentru varianta shooting brake.