Mercedes-Benz Clasa G facelift

G350 3.0 211CP Aut
4.0
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 31 iulie

Legendar

Din când în când, avem ocazia să ne întâlnim cu adevărate legende, recunoscute în întreaga lume pentru rezultatele, capacitățile sau performanțele lor. În calitate de jurnaliști auto, cunoaștem piloți, ingineri și designeri celebri, iar creațiile unora dintre ei ajung legende la rândul lor. Mercedes-Benz G-Klasse este una dintre ele, iar simplu fapt că este o mașină produsă în aceeași formă și actualizată încontinuu în ultimii 35 de ani este un lucru uimitor la acest model.

Dar G-Klasse este mai mult decât un vehicul proiectat inițial pentru armată și vândut apoi și civililor, cum a fost cazul primului Hummer. Pentru că G-Klasse este un Mercedes-Benz, iar creatorii săi au reușit să-i insufle și trăsături specifice modelelor cu steaua pe capotă. Asta înseamnă că poți să mergi pe teren accidentat cu o mașină care are scaune ventilate, piele și lemn pe volan și un sistem modern de navigație. Totul fără a se face de rușine pe șosea sau să ajungă cu spoilerele sparte la prima ieșire de pe asfalt.

Încă n-am ajuns la partea interesantă despre G-Klasse: mașina are un caracter inconfundabil. Deși știi că nu-i cel mai prietenos cu mediul automobil pe care îl poți cumpăra și ești conștient că n-ai nevoie de el, ceva anume te face să zâmbești de fiecare dată când îl conduci și când îl privești. Îți dă încredere prin soliditatea pe care ți-o transmite și te face să te simți liber știind că poți ajunge cu el aproape oriunde.

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 14:21

    O masina care se potriveste de minune undei garzi de corp. Nu imi imaginez rolul masinii astia decat asa. Un Maybach 62 S negru insotit de un G in spate plin de bodyguarzi. Masina ideala pt. asa ceva ! Din cate stiu Casuneanu JR. cu Bugatti era insotit mereu de un G class.

  • Geleu, vineri, 31.07.2015 15:35

    Pacat ca prietenul meu a schimbat motorul de 2 ori pe 350cdi bluetec... nu sunt deloc fiabile si nu recomand motorina romaneasca intr-un asa motor. Consider ca un 270cdi sau 320cdi ar fi mult mai reusite. Sau un motor pe benzina.

  • Stefi, vineri, 31.07.2015 20:30

    @Geleu - ai tras concluzia perfecta! Seful meu are un ML350cdi tot bluetec de 3 ani si ceva si merge ceas si acum, nici nu stiu daca a ridicat vreodata capota pentru altceva decat sa-i puna lichid de parbriz (in afara de reviziile de normale), deci 350 bluetec sunt cele mai reusite motoare, nu?

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 21:22

    @Stefi Depinde cum o nimeresti. Poti avea probleme frecvent cu ea sau poti merge linistit sute de mii de km. Cum ai norocul. Se pare ca prietenul lui Gelu a avut GHINION vb lui Iohanis.

  • slVW_83, sâmbătă, 01.08.2015 17:30

    In sfarsit o masina adevarata off-road cu sasiu separat, punte rigida, adancime vad de 60 cm si trei diferentiale blocabile. O adevarata bruta ce rezista in aceeasi forma din 1979. As procura-o oricand in detrimentul unor struto-camile numite generic Suv-uri sau mai rau "jip"-uri. Felicitari pentru aceasta bomboana de test!!!

  • Dan, miercuri, 05.08.2015 01:28

    Imi place cum AM compara performantele lui G350 cu cele ale Jeep-ului care costa sub 50.000 de euro. Peste 100.000 de euro pentru acceleratie de 9.1 este prea mult. Mai spun ca varianta AMG face de rusine multe hot-hatch-uri, dar cate hot-hatch-uri au vazut ei sa coste peste 145.000 de euro?