Mercedes-Benz Clasa G facelift

G350 3.0 211CP Aut

Motor / Transmisie

4.0

G-Klasse are o singură motorizare diesel, un V6 de 2.987 centimetri cubi, care anunță 211 CP și 540 Nm. Propulsorul este oferit doar în compania transmisiei automate 7G-Tronic cu șapte trepte. Deși nu ar trebui să mai menționăm acest lucru pe un site auto, G-Klasse vine exclusiv cu tracțiune integrală, are reductor și beneficiază de trei diferențiale blocabile.

Motorizarea este antifonată destul de bine pentru un vehicul utilitar, fiind potrivit de silențioasă la ralanti și chiar în funcționare. După 3.000 de rotații pe minut, G350d face un sunet foarte plăcut la accelerarea cu pedala la fund. Acel sunet îți dă senzația că mașina este pe cale să absoarbă tot ce are în față și este acompaniat de reprize suprrinzătoare pentru un model de acest gabarit. G-Klasse diesel nu este vreo rachetă sol-sol, dar impresionează plăcut la accelerație în ciuda cifrelor anunțate.

Cutia de viteze schimbă treptele în mod imperceptibil și face viața la bord plăcută. Deși este posibil ca vechile G-uri, cu motoare diesel aspirate și transmisii manuale, să facă mult mai mulți kilometri decât variantele moderne ale acestui model, trebuie să recunoaștem că preferăm comoditatea asigurată de varianta actualizată a legendei germane.

Am fi dorit ca modelul german să fi primit, odată cu facelift-ul din 2012, o variantă mai nouă a diesel-ului de 3.0 litri disponibil în gama Mercedes-Benz. Cum ar fi unitatea V6 3.0 de 258 CP din oferta producătorului.

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 14:21

    O masina care se potriveste de minune undei garzi de corp. Nu imi imaginez rolul masinii astia decat asa. Un Maybach 62 S negru insotit de un G in spate plin de bodyguarzi. Masina ideala pt. asa ceva ! Din cate stiu Casuneanu JR. cu Bugatti era insotit mereu de un G class.

  • Geleu, vineri, 31.07.2015 15:35

    Pacat ca prietenul meu a schimbat motorul de 2 ori pe 350cdi bluetec... nu sunt deloc fiabile si nu recomand motorina romaneasca intr-un asa motor. Consider ca un 270cdi sau 320cdi ar fi mult mai reusite. Sau un motor pe benzina.

  • Stefi, vineri, 31.07.2015 20:30

    @Geleu - ai tras concluzia perfecta! Seful meu are un ML350cdi tot bluetec de 3 ani si ceva si merge ceas si acum, nici nu stiu daca a ridicat vreodata capota pentru altceva decat sa-i puna lichid de parbriz (in afara de reviziile de normale), deci 350 bluetec sunt cele mai reusite motoare, nu?

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 21:22

    @Stefi Depinde cum o nimeresti. Poti avea probleme frecvent cu ea sau poti merge linistit sute de mii de km. Cum ai norocul. Se pare ca prietenul lui Gelu a avut GHINION vb lui Iohanis.

  • slVW_83, sâmbătă, 01.08.2015 17:30

    In sfarsit o masina adevarata off-road cu sasiu separat, punte rigida, adancime vad de 60 cm si trei diferentiale blocabile. O adevarata bruta ce rezista in aceeasi forma din 1979. As procura-o oricand in detrimentul unor struto-camile numite generic Suv-uri sau mai rau "jip"-uri. Felicitari pentru aceasta bomboana de test!!!

  • Dan, miercuri, 05.08.2015 01:28

    Imi place cum AM compara performantele lui G350 cu cele ale Jeep-ului care costa sub 50.000 de euro. Peste 100.000 de euro pentru acceleratie de 9.1 este prea mult. Mai spun ca varianta AMG face de rusine multe hot-hatch-uri, dar cate hot-hatch-uri au vazut ei sa coste peste 145.000 de euro?