Mercedes-Benz Clasa G facelift

G350 3.0 211CP Aut

Interior

3.5

Clanc! Un sunet metalic puternic te întâmpină când descui portierele lui G-Klasse. Este vorba de mecanismul de încuiere a portierelor, care sună precum o armă care este încărcată. N-am auzit până acum la nicio mașină un sunet la fel de puternic la această acțiune. Surprinderea mea nu s-a oprit aici, pentru că atunci când am închis ușa am avut senzația că am încuiat un seif.

Urcat la bord, m-am chinuit să-mi găsesc o poziție confortabilă la volan pe scaunele Designo îmbrăcate în piele perforată. Nu am reușit să-mi găsesc poziția preferată nici după mai multe încercări. Din fericire, reglajele sunt electrice și am putut să fac ajustări periodice în funcție de cum mă simțeam. Raza limitată de mișcare față-spate a scaunului șoferului ar putea deranja șoferii mai înalți de 1.80 metri. Vestea bună este că ai suficient spațiu pentru cap pentru toate cele cinci locuri din habitaclul lui G-Klasse.

Pe locurile din față am simțit o senzație aparentă de înghesuială, în special când m-am uitat la bordul mare și impunător și la cum este aranajată consola centrală. Am fost dezamăgit că n-am găsit un suport adecvat de pahar, singurul element de acest gen fiind la nivelul genunchilor pasagerului din dreapta, sub forma unui inel de metal în care este prinsă o plasă. Nepotrivit pentru un pahar de cafea, dar adecvat pentru o sticlă de plastic de 0.5 litri sau una chiar mai mare. Nu am reușit să gasesc la bord nici un loc în care să-mi țin cu ușurință telefonul mobil și să nu-mi zboare prin habitaclu sau, mai rău, pe geam, la o schimbare rapidă de direcție. Am pus aceste inconveniențe pe fondul unui design vechi de 35 de ani, gândit inițial pentru soldați, și adaptat treptat la necesitățile moderne.

Scaunele lui G-Klasse sunt confortabile și asigură un nivel corect de suport lateral. Poziția la volan este înaltă, iar comenzile reușesc să fie ergonomice după ce le înveți localizarea. Finisajele de la bord sunt solide, iar materialele folosite sunt de calitate, deși ai mereu senzația că ești într-un vehicul adaptat să fie premium, nu gândit din start să fie așa, lucru adevărat în cazul lui G-Klasse.

Portbagajul este mai mic decât ne-am fi așteptat, de 480 litri, dar există o plasă rezistentă în spatele banchetei care îți permite să umpli până la plafon spațiul respectiv fără teama că te vei trezi cu bagajele în brațe la o frână bruscă. Cei de la Mercedes-Benz au mers atât de departe încât au pus și pe ușa imensă a hayon-ului capitonajul din piele prezent pe fețele de uși. Acesta din urmă are un model care nu este tocmai atrăgător.

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 14:21

    O masina care se potriveste de minune undei garzi de corp. Nu imi imaginez rolul masinii astia decat asa. Un Maybach 62 S negru insotit de un G in spate plin de bodyguarzi. Masina ideala pt. asa ceva ! Din cate stiu Casuneanu JR. cu Bugatti era insotit mereu de un G class.

  • Geleu, vineri, 31.07.2015 15:35

    Pacat ca prietenul meu a schimbat motorul de 2 ori pe 350cdi bluetec... nu sunt deloc fiabile si nu recomand motorina romaneasca intr-un asa motor. Consider ca un 270cdi sau 320cdi ar fi mult mai reusite. Sau un motor pe benzina.

  • Stefi, vineri, 31.07.2015 20:30

    @Geleu - ai tras concluzia perfecta! Seful meu are un ML350cdi tot bluetec de 3 ani si ceva si merge ceas si acum, nici nu stiu daca a ridicat vreodata capota pentru altceva decat sa-i puna lichid de parbriz (in afara de reviziile de normale), deci 350 bluetec sunt cele mai reusite motoare, nu?

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 21:22

    @Stefi Depinde cum o nimeresti. Poti avea probleme frecvent cu ea sau poti merge linistit sute de mii de km. Cum ai norocul. Se pare ca prietenul lui Gelu a avut GHINION vb lui Iohanis.

  • slVW_83, sâmbătă, 01.08.2015 17:30

    In sfarsit o masina adevarata off-road cu sasiu separat, punte rigida, adancime vad de 60 cm si trei diferentiale blocabile. O adevarata bruta ce rezista in aceeasi forma din 1979. As procura-o oricand in detrimentul unor struto-camile numite generic Suv-uri sau mai rau "jip"-uri. Felicitari pentru aceasta bomboana de test!!!

  • Dan, miercuri, 05.08.2015 01:28

    Imi place cum AM compara performantele lui G350 cu cele ale Jeep-ului care costa sub 50.000 de euro. Peste 100.000 de euro pentru acceleratie de 9.1 este prea mult. Mai spun ca varianta AMG face de rusine multe hot-hatch-uri, dar cate hot-hatch-uri au vazut ei sa coste peste 145.000 de euro?