Motor / Transmisie
Deși avem în față un SUV de segment B spre C, nu trebuie să uităm că acesta poartă particula JCW în denumire. Sub capota britanicului se află un motor pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri care produce 231 de cai putere și 350 Nm disponibili între 1450 și 4500 rpm. Puriștii vor putea miza pe serviciile unei transmisii manuale cu șase trepte, dar versiunea testată era echipată cu o cutie automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte.
Modelul producătorului din Oxford oferă trei moduri diferite de rulare: Green, Mid și Sport. În cadrul ultimului update, comutatorul pentru selectarea modului de rulare a fost mutat de pe inelul aflat în zona schimbătorului de viteze pe consola centrală.
Modul Green vine cu răspunsuri anemice, atât din partea motorului, cât și din partea cutiei de viteze. Tot comportamentul lui Countryman JCW se schimbă însă în momentul în care selectezi modul Sport. Transmisia schimbă mult mai sus, motorul funcționează la capacitatea maximă, iar sunetul oferit de evacuare este unul angelic, cu deja celebrele artificii "pops & bangs".
Motorul pregătit de britanici începe să "tragă" de jos, dar lucrurile se schimbă radical atunci când treci de 2.000 rpm. La toate acestea se adaugă și sistemul de tracțiune integrală All4, capabil să-ți ofere mai multă încredere atunci când abordezi virajele într-un mod "barbar" sau atunci când suprafața de rulare nu oferă aderență optimă.
Am făcut și câțiva kilometri pe un drum forestier acoperit complet cu zăpadă, iar SUV-ul producătorului britanic nu ne-a oferit surprize neplăcute. Ce-i drept, nici nu ne-am aventurat în zone dificile.
Sssst...liniste...ca aici se SUV-"eaza" un Mini ! Sssst...deranjati clientii !