Consum
Conform estimărilor oficiale, Nissan Ariya, în această configurație, ar trebui să aibă aceeași autonomie cu numărul înscris pe plăcuțele de înmatriculare ale modelului din poze. Da, 525 de kilometri.
Ei bine, ca de obicei, rezultatele reale sunt un pic diferite. Testul nostru a fost efectuat într-o perioadă foarte rece, iar rezultate au fost afectate. Prin București, după parcurgerea a 100 de kilometri, cu o viteză medie de 22 km/h, computerul de bord indica un consum mediu de 21.5 kWh/100 kilometri. Nu e rău deloc, având în vedere frigul îndurat, un astfel de consum fiind echivalentul unei autonomii de 405 kilometri.
Pe drumuri naționale, la o viteză medie de 67 km/h, consumul a scăzut la 16.3 kWh/100 kilometri, echivalentul unei autonomii de 534 de kilometri, deci peste cifrele oficiale. Pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, consumul a urcat la 28.3 kWh/100 km, respectiv o autonomie de un pic peste 300 de kilometri.
În oraș s-ar putea să folosești și modul e-Pedal, care, practic, îți permite să conduci mașina folosind o singură pedală. În momentul în care ridici piciorul de accelerație, frânarea regenerativă devine atât de puternică încât se aprind stopurile, iar tu nu mai ești nevoit să apeși pedala de frână. Acest mod de conducere a mașinii ajută considerabil autonomia.
SUV-ul compact japonez are parte de o concurență acerbă în segmentul său. Printre rivali vei regăsi modele precum Volkswagen iD.4, Skoda Enyaq, Ford Mustang Mach-E sau Kia EV6.
Conform estimărilor oficiale, Volkswagen iD.4 cu motorul de 204 CP și bateria de 77 kWh ar trebui să aibă o autonomie de 506 kilometri. Ford Mustang Mach-E SR cu 269 CP și o baterie de 70 kWh are o autonomie de 440 kilometri. Kia EV6 Long Range, cu 228 CP și baterie de 74 kWh are o autonomie maximă estimată la 504 kilometri.
Pentru că vorbim despre modele electrice, trebuie să menționăm și timpii de încărcare. Nissan Ariya poate folosi încărcătoare de maxim 130 KW, iar încărcarea de la 5 la 80% se poate face, în acest caz, în 35 de minute.
În cazul lui iD.4, timpul scade la 33 de minute, cu o putere maximă de încărcare de 135 KW, în timp ce lui Mach-E SR îi trebuie 40 de minute la un încărcător de 110 kW. Kia EV6 și a sa arhitectură pe 800V este campioană aici, cu 16 minute, și o putere maximă de 233 kW.
- există ceva ruliu pronunțat în viraje - direcția nu este foarte precisă - refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare dupa toate astea rezulta un 5 stele doar pentru ca: - se mișcă decent pe viraje și chiar (???) și în linie dreaptă - absoarbe impecabil gropile și alte denivelări ale asfaltului poate ca ar trebui sa se faca distinctie intre comportament in viraje/condus sportiv (unde suck big time) si comportamnetul in urban/viteza mica (unde e sufragerie pe roti). ...dar 5 stele nu cred ca merita