Tinuta de drum

5.0

Chiar dacă bateriile cresc masa totală a unui vehicul electric, amplasarea lor poate fi folosită în avantajul ținutei de drum. Nissan a învățat asta încă de la primul Leaf, iar poziționarea pachetului de baterii în podea a devenit astăzi un obicei împământenit. Astfel, centrul de greutate este cât mai coborât, iar Ariya se așază foarte bine pe șosea, nu dă semne de instabilitate la viteză mare și te face să te simți în siguranță.

De aici și până la a spune că este o mașină cu veleități sportive e cale lungă. Există ceva ruliu pronunțat în viraje, iar direcția nu este foarte precisă, ba chiar refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare. Din fericire, în oraș ea este ușor de manevrat și nu presupune un efort considerabil din partea șoferului.

Tot în oraș e bine de știut că Ariya absoarbe impecabil gropile și alte denivelări ale asfaltului, reușind să ofere impresia unei suspensii bine închegate, care nu transmite mult zgomot la interior.

Sigur, poate vei dori ceva mai multă sportivitate. Ei bine, în acest caz, recomand versiunea cu tracțiune integrală. În configurația cu tracțiune față, Ariya se mișcă decent pe viraje și chiar și în linie dreaptă, dar nu strălucește din punct de vedere dinamic.

Confortul este cuvântul cheie aici, iar atmosfera de „sufragerie” dată de designul și materialele folosite în habitaclu, precum și izolarea fonică exemplară, lucrează împreună pentru a te separa de factorii externi. Chiar și la viteze mari, Ariya e foarte liniștitoare la interior.

  • Banditos, vineri, 30.06.2023 15:52

    - există ceva ruliu pronunțat în viraje - direcția nu este foarte precisă - refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare dupa toate astea rezulta un 5 stele doar pentru ca: - se mișcă decent pe viraje și chiar (???) și în linie dreaptă - absoarbe impecabil gropile și alte denivelări ale asfaltului poate ca ar trebui sa se faca distinctie intre comportament in viraje/condus sportiv (unde suck big time) si comportamnetul in urban/viteza mica (unde e sufragerie pe roti). ...dar 5 stele nu cred ca merita

  • dan_grc, vineri, 30.06.2023 20:27

    70.000 un Nissan care nu e GT-R, nu e bine deloc, 4x2, râde Patrol de el, dar nu din mormânt, ca n-au murit. Un X-Trail pleacă de la 37.000 euro, pe la 50.000 ai multe pe el, interiorul este cel puțin la fel de bine lucrat, Nissan a progresat la acest capitol, deci mulți bani in plus pentru ca este electric, alt motiv nu văd.

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 01.07.2023 15:15

    Am citit pe AM comentarii scrise mai bine decat articolul asta. Serios. Cel putin ultimele teste zici ca sunt scrise de cineva care a condus doar Logan toata viata si la scoala a luat numai 5 la Limba Romana. Ati schimbat redactorii sau ce s-a intamplat? Nu mai bine dati sansa unor oameni cu adevarat pasionati de masini sa isi inceapa cariera intr-un domeniu care le place? Ca de exemplu, anumiti cititori AM care chiar scriu misto in comentarii?

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 01.07.2023 15:19

    "Există ceva ruliu pronunțat în viraje, iar direcția nu este foarte precisă, ba chiar refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare" Si cu toatea astea, autorul articolului ii da 5* la tinuta de drum. .... How? Ne lamureste si pe noi autorul articolului?

  • PMC, luni, 03.07.2023 15:46

    60 - 70k de Eur pentru o asemenea masina e ceva de domeniul prostiei in forma pura. La fel e si +50k pentru un Ioniq5, chiar daca e preferata mea electrica. Nici aia nu merita atatia bani. Pentru masina asta, un 35000 ar fi un pret decent pentru ce ofera. Un Ioniq5 ar trebui sa fie max 30.000. Dar na...

  • Andrei, joi, 06.07.2023 09:17

    70000 euro un banal Nissan, cu performante mediocre si, in general, o masina mediocra, usor de trecut cu vederea. Poti lua un model termic mai rapid, mai bine lucrat samd si mergi gratis cat vrei tu, de diferenta de pret. Masina asta merita 3 stele doar trasa de par. Dar e electricaaaaaa