Tinuta de drum

4.5

La fel ca mulți alți frați din concernul Renault-Nissan, Juke folosește platforma CMF-B, iar asta îi conferă un caracter familiar, mai ales dacă ai mai condus un Clio sau un Captur înainte.

Mulțumită acestei soluții tehnice, Juke are o masă totală mai mică decât cea a vechii generații și o caroserie mai rigidă. Iar toate aceste elemente duc la un comportament dinamic îmbunătățit.

Surprinzător, Juke este unul dintre modelele agile din segment. Nu se înclină foarte mult în viraje, dar nici nu o să îți ofere confort maxim. Gropile și denivelările de pe drumurile defectuoase (există și în Italia, nu vă faceți griji) au pus Juke într-o poziție destul de complicată atunci când am testat-o.

Dar sunt bucuros să raportez că suspensia și-a făcut treaba exemplar. Avem de-a face cu o combinație McPherson pe față și semi-independentă pe spate. Conform oficialilor de la eveniment, suspensia a fost reglată de inginerii japonezi și se simte. Deși ai putea spune că e puțin rigidă (în mare parte din cauza jantelor de 19 inch de pe modelul de test), suspensia mi-a părut rafinată.

Pe drumurile virajate, Juke are o dinamică bună și setarea suspensiei te îndeamnă să alegi un stil de conducere orientat către o rulare sportivă.

Direcția oferă un feedback bun și are mai multă precizie în modul Sport. Garda la sol a SUV-ului nipon are 172 de milimetri. Dacă această valoare te poate convinge să ieși de pe drumurile asfaltate, nu uita, totuși, că Juke nu este disponibil și cu un sistem de tracțiune integrală.

Deși mulți ar fi tentați să strâmbe din nas pentru că nu există o astfel de opțiune, niponii nu trebuie condamnați: în segment sunt doar câteva modele care oferă clienților această alternativă.

 
  • ds, marţi, 21.06.2022 14:40

    Nici la precedentul model fața nu era foarte atractivă, dar la noul model farurile parcă sunt din alt film, sunt singurele elemente rotunde din toată arhitectura mașinii. În altă ordine de idei, din ceea văd că "În total, mașina se poate baza pe 143 CP și un maxim de 148 Nm cuplu.", înseamnă că are cuplu cam cât un Stepway cu CVT, care are cuplul cel mai mic din gamă, respectiv 142 Nm, dar stă foarte bine la cp.

  • Nicu, marţi, 21.06.2022 20:21

    @ds: Posibil sa fie o greseala: doar motorul electric propulsor are singur 205 Nm, la care se mai adauga si ceva de la cel termic. Ca la orice hibrid in paralel, motoarele lucreaza in sinergie si cuplul total maxim nu se calculeaza ca suma artimetica, dar in niciun caz nu poate fi mai mic decat valoarea cea mai mare a oricaruia dintre ele, de regula a celui electric cred eu, care isi arata forta imediat si pe o plaja mai mare de rpm.

  • Gabriel.Nica, marţi, 21.06.2022 23:20

    @ds, Nicu: astea sunt cifrele oferite de Nissan.