Motor / Transmisie
Pentru a anima acest crossover cu spirit neconformist, Nissan a apelat la deja cunoscutul motor de 1.6 litri turbo numit DIG-T. Dacă pentru versiunea Nismo motorul a fost reglat să livreze 200 CP, pentru ceva mai rebelul Nismo RS inginerii Nissan au umblat un pic la reglaje și motorul este disponibil acum în variante de 214 sau 218 CP. Cei patru cai putere lipsă apar doar pentru versiunea Nismo RS cu tracțiune integrală și transmisie automată tip CVT numită Xtronic. Dacă optăm pentru un Juke Nismo RS cu cutie de viteze manuală și tracțiune doar pe puntea față, vom avea la dispoziție 218 cai putere.
Motorul turbo are o cilindree de 1.618 cmc, iar puterea maximă de 214 sau 218 CP este atinsă la 6.000 rot/min. Cuplul maxim variază și el în funcție de tipul de transmisie ales. Juke Nismo RS cu cutie manuală are 280 Nm disponibili între 3.600 şi 4.800 rot/min. Pentru varianta cu cutie CVT, testată de noi, valoarea cuplului maxim este 250 Nm între 2.400 și 5.600 rot/min.
Noi am avut la test varianta cu cutie Xtronic și transmisie integrală și putem spune că nu am simțit lipsa celor patru cai pe care îi primești în plus pentru modelul 4x2. Motorul este suficient de puternic pentru a face din Juke un crossover cu adevărat trăznit, însă cutia CVT care simulează nu mai puțin de opt trepte rămâne, cel puțin în opinia mea, un semn de întrebare. Modul în care acest tip de cutie ține motorul turat în zona de cuplu maxim atunci când apăsăm pedala de accelerație la podea nu este pe gustul tuturor și necesită ceva obișnuință. Nissan a rafinat cât a putut acest tip de cutie, iar treptele sunt inventate doare pentru a avea ce schimba, cutia de tip CVT neavând practic rapoarte. Personal nu am simițit nevoia să schimb treptele manual, lăsând cutia să își facă treaba așa cum a știut mai bine. Încă nu înțeleg fascinația constructorilor asiatici pentru acest tip de transmisie (în afară de rațiunile de cost) pentru a folosi transmisia de tip CVT, mai ales pe un model de top.
Prima minciuna: pretul de pornire afisat in caseta informatia-15490 euro. Inteleg ca acesta este pretul de baza al unui Juke simplu dar aici vorbim de un Nismo RS care, de fapt, incepe de la 26.700....e bine sa para mai ieftina decat este, poate convingem clientii.