Motor / Transmisie
Noul Qashqai marchează și intrarea în era eco a industriei. Dacă primele versiuni erau preferate de marea majoritate a clienților în echipări cu motoare diesel, acum această opțiune nici nu mai există în gamă.
În schimb, pe Qashqai ai la dispoziție, practic, doar un propulsor, cu două cutii de viteze și două niveluri de putere. Este vorba de faimosul motor de 1.33 litri, în patru cilindri, dezvoltat de Nissan în colaborare cu Renault și Daimler. Pe Qashqai, acesta e disponibil cu 138 sau 158 CP. În același timp, ai la dispoziție două tipuri de transmisie: manuală cu 6 trepte sau automată de tip CVT.
E important de notat că, momentan, motorul de putere mai mică este disponibil doar cu transmisia manuală cu 6 rapoarte. Mai mult, dacă dorești tracțiune integrală pe Qashqai, vei avea la dispoziție doar cutia automată și motorul de 158 CP. Aceasta a fost și combinația testată de noi, exemplarul fiind și în echiparea de top, Tekna Plus.
Motorul de sub capotă este de ajuns pentru cea mai mare parte a clienților care vor cumpăra Qashqai. Resursele sunt la un nivel adecvat pentru o mașină de aceste dimensuni, care cântărește un pic peste 1500 de kilograme. Mai mult, rafinamentul acestuia e greu de bătut. Pe alocuri, atunci când mașina rula la ralanti, mi-a fost destul de greu să discern dacă motorul era pornit sau nu, abuzând ocazional de butonul de pornire al mașinii.
Cutia de viteze te va menține în plaja optimă de cuplu tot timpul, cei 270 Nm fiind disponibili de la doar 1800 RPM. Așadar, nu vei fi forțat să accelerezi prea tare decât foarte rar. Atunci când o vei face însă, vei observa modul în care au setat inginerii Nissan cutia de viteze. Aceasta, deși este o soluție tehnică tip CVT, simulează foarte bine 7 trepte convenționale, livrând o experiență foarte bună și familiară în majoritatea timpului.
Noul Qashqai se descurcă foarte bine chiar și la viteze mai mari, cutia CVT având un răspuns ireproșabil în pedală pentru o astfel de soluție tehnică, simulând comportamentul unei cutii convenționale, mai ales sub accelerare puternică.
Motorul și cutia de viteze au resurse îndestulătoare atât pentru depășiri pe distanțe scurte, în afara orașului. Așa cum ziceam, cutia CVT simulează comportamentul unor trepte de viteză fixe, iar răspunsul acesteia la stimularea suplimentară a pedalei de accelerație este impresionant de rapid pentru o astfel de soluție tehnică. Ești tentat să crezi că ai de-a face cu o cutie cu convertizor de cuplu, pe alocuri, iar pentru asta inginerii Nissan merită aplauze.
astept comenturile "cunoscatorilor" despre CVT