Santoku
Era anul 2004 când Nissan scotea din joben un concept complet nou, la salonul auto de la Geneva. Era un concept ce prefața, de fapt, un segment complet nou. Numele era foarte complicat și includea o cantitate anormală de litere Q, dar avea să scrie istorie începând cu anul 2006. Acela a fost anul de debut pentru prima generație Nissan Qashqai, o mașină ce a reușit, de una singură, să creeze segmentul modelelor SUV compacte sau, așa cum se numeau atunci, crossover.
Qashqai a luat ființă ca un mix între Murano și Almera, scopul fiind acela de a oferi o combinație între un hatchback și un SUV adevărat. I-a ieșit atât de bine încât a dominat vânzările din segmentul său din 2008 până în 2017. Încet, încet, elementul de noutate al lui Qashqai a început să își piardă din strălucire, iar după 5 milioane de unități vândute, locul său a fost luat de Volkswagen Tiguan. Prin urmare, se cerea o nouă generație.
Dacă la debut, primul Qashqai avea doar câțiva rivali pe piață, acum are lupte grele de dus cu circa 30 de alternative. Astfel se explică și pierderea coroanei în fața lui Tiguan, dar și lansarea unui model nou în 2021, echipat cu armele necesare pentru războiul ce va să vină.
Astfel, Nissan Qashqai este practic un fel de santoku, unul dintre cele mai cunoscute cuțite japoneze, folosit de bucătari de elită din întreaga lume. Santoku a devenit faimos datorită anilor investiți în perfecționarea sa.
Asemeni acestui cuțit celebru, Qashqai este acum un model mai rafinat, mai tehnologizat și cu accente premium, gata să toace mărunt rivalii europeni pe cea mai disputată piață din indutria auto în acest moment.
astept comenturile "cunoscatorilor" despre CVT