4.2
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 9 decembrie

Santoku

Era anul 2004 când Nissan scotea din joben un concept complet nou, la salonul auto de la Geneva. Era un concept ce prefața, de fapt, un segment complet nou. Numele era foarte complicat și includea o cantitate anormală de litere Q, dar avea să scrie istorie începând cu anul 2006. Acela a fost anul de debut pentru prima generație Nissan Qashqai, o mașină ce a reușit, de una singură, să creeze segmentul modelelor SUV compacte sau, așa cum se numeau atunci, crossover.

Qashqai a luat ființă ca un mix între Murano și Almera, scopul fiind acela de a oferi o combinație între un hatchback și un SUV adevărat. I-a ieșit atât de bine încât a dominat vânzările din segmentul său din 2008 până în 2017. Încet, încet, elementul de noutate al lui Qashqai a început să își piardă din strălucire, iar după 5 milioane de unități vândute, locul său a fost luat de Volkswagen Tiguan. Prin urmare, se cerea o nouă generație.

Dacă la debut, primul Qashqai avea doar câțiva rivali pe piață, acum are lupte grele de dus cu circa 30 de alternative. Astfel se explică și pierderea coroanei în fața lui Tiguan, dar și lansarea unui model nou în 2021, echipat cu armele necesare pentru războiul ce va să vină.

Astfel, Nissan Qashqai este practic un fel de santoku, unul dintre cele mai cunoscute cuțite japoneze, folosit de bucătari de elită din întreaga lume. Santoku a devenit faimos datorită anilor investiți în perfecționarea sa.

Asemeni acestui cuțit celebru, Qashqai este acum un model mai rafinat, mai tehnologizat și cu accente premium, gata să toace mărunt rivalii europeni pe cea mai disputată piață din indutria auto în acest moment.

 
  • MuresMures, joi, 09.12.2021 17:57

    astept comenturile "cunoscatorilor" despre CVT

  • Edikkk, joi, 09.12.2021 20:32

    Nissan, Nissan .... să vii în 202x cu motor termic nici măcar hibrid E-power (precum fratele Nissan Note care se vinde DOAR în Japonia), ce să mai zicem de un plugin... este o mare ruşine. Faruri LED, stopuri LED dar zero electrificare, dovada incompetenţei Nissan şi în general a producătorilor japonezi. Trist tare Păcat că este arătoasă, dar inutilă, uzată moral PS sperăm că nu cenzurăm PS2 în rest, foarte bun articolul

  • @edi, vineri, 10.12.2021 10:09

    Te rog eu,du-te mai repede la doza 4 ca nu te mai suportam!

  • ds, vineri, 10.12.2021 10:53

    Cred că ar fi util de specificat că modelul de bază, cel de 22.990 euro este un mild hibrid. Ceea ce nu e rău, pentru că concurența pleacă, e drept cu hibrid, Arkana, de la 26.000 în sus, iar Hyundai, tot cu mild hibrid, sare de 30.000, dar ai avantajul unui configurări premium, 4 wd cu cutie dct.

  • raz, vineri, 10.12.2021 12:02

    just another Datsun :) cum le placea celor de la Top Gear sa spuna

  • Anonim, vineri, 10.12.2021 12:56

    La genul asta de masini se pretea foarte bine si un diesel mai ales daca vrei sa cari o rulota . Sistemul multimedia din alt film portbagal ca la clasa mica de ce ai cumpara asa ceva ? Nu mai pun valoarea de revanzare care nu exceleaza in cazul Nissan

  • MarDark, vineri, 10.12.2021 13:47

    @ds cred ca Kadjar e concurent, nu Arkana.

  • Seriff, vineri, 10.12.2021 14:05

    Inca un suvulet care e ca si dimensiuni cat un Golf, Astra, Focus, evident doar pe benzina, ca na diesel polueaza si mor bebelusii de ciuma, o masina total inutila din multe puncte de vedere, dar na, bine ca vor sa scoata Passat si Mondeo din fabricatie.

  • ds, vineri, 10.12.2021 14:15

    @MarDark, da, ca preț cam asa ar fi.

  • Syl, vineri, 10.12.2021 22:48

    pret de achizitie 4.5/5 ? glumiti cred. Vechea versiune N-Connecta 1.3 158cp cu automata (dublu ambreiaj nu CVT) era 21.900e in primavara. Acum e 29.400 euro - Rabla. Si in plus are doar farurile led si motorul mild hybrid (care e un fas de marketing). Dar nu are camera 360. Ok, inteleg, generatie noua, dar diferenta de 5200 euro? inseamna o crestere de aproape 25% la pret fata de generatia precedenta. Stiu ca e un trend ascendent al preturilor, dar mi se pare cam mare diferenta dintr-o singura mutare. Daca nu baga niste discounturi generoase, n-o sa o cumpere nimeni. Pretul ala de care vorbiti voi la Tiguan (30 mii pt 1.5 tsi si manuala) e orice numai adevarat nu. Si-a luat un coleg (am vazut factura) Tiguan e-hybrid dotat bine de tot cu 29.600 euro (prin Rabla). Nu sunt vreun profet VAG, nici nu detin asa ceva, dar intre Tiguan e-hybrid si qashqai n-connecta cu motor 1.3 si cutie cvt, inclin sa cred ca decizia nu prea sta in balanta. Cand vor veni cu discounturi de macar 2500e, atunci mai au sanse. Altfel o sa se vanda la fel de bine ca si noul Juke: adica "mostrul din lochness", vorbeste lumea despre el pe net dar nu l-a vazut nimeni pe strada.

  • rotila, duminică, 12.12.2021 09:51

    bravo gabi. cand ne povestesti despre seppuku?

  • adi_10, miercuri, 15.12.2021 11:25

    @Syl vorbesti numai prostii. Macar daca nu aveti habar taceti din gura, avem asa un stil de rahat noi romanii sa dam din gura desi n-avem habar de nimic. Preturile la toate masinile au crescut si vor creste foarte mult din cauza noilor sisteme de siguranta impuse de UE. Uitati-va cat costa noua Kia Sportage si o sa va dati seama de ce vorbesc. Zici ca nu o sa cumpere nimeni masina asta? Nissan a vandut peste 3 milioane de Qashqai-uri de cand l-au lansat, fiind pe locul 2 dupa Toyota la vanzari, iar noul Nissan, cel despre care spui tu ca nu se vinde, defapt se vinde ca painea calda. am facut un test drive cu el acum o luna si spuneau ca le trebuie mai multe masini de test in tara ca nu fac fata, deci despre ce vorbim? Masina arata super bine, ma asteptam la motorul de 1.3 158 CP sa fie mai fasnet sincer si nici consumul nu e extraordinar trebuie sa va spun, cu toate acestea este o masina care se pliaza pe ce vrea lumea in zilele noastre. Fiabilitate, cocotzata, 4x4 si mild hybrid. deci o sa se vanda foarte bine nu va faceti griji.