Tinuta de drum
Noul Nissan Qashqai e un pic diferit de vechile versiuni atunci când vine vorba de configurația de sub caroserie. Asta pentru că noul Qashqai poate fi echipat cu suspensie independentă pe puntea spate, în anumite condiții. Aceasta vine standard pe versiunile cu tracțiune integrală, dar și pe cele dotate cu roți de 20 de inch. Astfel, în funcție de cum îți vei echipa mașina, confortul resimțit la interior va fi diferit.
Noi am fost norocoși să conducem o versiune de top, echipată, atât cu roți de 20 de inch, cât și cu sistemul de tracțiune integrală, iar confortul pasagerilor a fost asigurat. Practic, Nissan Qashqai în această configurație este una dintre cele mai confortabile mașini din segmentul SUV-urilor compacte în acest moment. Asta, în pofida faptului că rulam pe jante de-a dreptul uriașe pentru o mașină cu astfel de dimensiuni.
Chiar și pe suprafețe ceva mai accidentate, suspensia și-a făcut datoria excelent în majoritatea timpului, fiind silențioasă și rafinată. Sistemul de tracțiune 4x4 va fi primit cu bucurie de mulți clienți, dar este disponibil doar pe versiunile de top. Chiar și așa, este binevenită introducerea acestuia, mai ales în combinație cu motorul de 1.3 litri și cutie automată, o opțiune care nu era disponibilă pe vechiul Qashqai.
La viteze mai mari, mașina își păstrează stabilitatea intactă, însă zgomotul de la vânt se face observat în habitaclu, mai ales peste 110 km/h.
Nu vei avea această problemă în oraș, unde Qashqai se arată și foarte ușor de manevrat, mulțumită servodirecției cu raport de multiplicare variabil, puternic asistată electric. Sigur, asta implică și o lipsă de feedback atunci când conduci sportiv, dar nu cred că are cineva altfel de așteptări de la un model destinat familiștilor.
astept comenturile "cunoscatorilor" despre CVT