Nissan Qashqai facelift

1.3 Benzină Turbo 159CP 4x2 Man6 Tekna
4.2
de Bogdan Mirică, vineri, 2 noiembrie

Aere de vedetă

Puțini știu că ar trebui să scoată un pix și o foaie atunci când văd pe stradă un Nissan Qashqai. De ce? Pentru că modelul japonezilor este o adevărată vedetă pe Bătrânul Continent, reușind să devină, în numai 11 ani, cel mai popular SUV din Europa.

Părea o mașină controversată la început, însă Qashqai a venit la timpul potrivit, profitând la maxim de dragostea europenilor pentru SUV-uri. Chiar dacă generația actuală are deja șase ani pe piață, Qashqai nu pare să dea semne de oboseală. Semnează în continuare autografe și pare adaptat la cererile pieței, mai ales acum, când gama de motorizări se primenește cu un motor nou-nouț.

Este vorba despre un agregat de 1.3 litri pe care Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi l-a dezvoltat împreună cu Daimler. Ce înseamnă asta? Că din această toamnă avem un motor de Mercedes pe un Nissan. Și invers.

Schimbul nu se oprește numai aici. Motorul de 1.3 litri, care se regăsește deja pe Mercedes Clasa A, va fi folosit și pe alte modele ale Alianței. Renault Kadjar îl primește odată cu faceliftul pentru jumătatea carierei. Și, tot în cercul acesta elitist este inclus și Dacia Duster, mina de aur a uzinei de la Mioveni.

  • kim_vl, vineri, 02.11.2018 15:13

    Daca asociau la acest motor o cutie automata (altceva decat CVT) si tractiunea integrala dadeau lovitura.

  • adi_10, vineri, 02.11.2018 15:37

    foarte frumoasa masina, sunt de acord cu tot ce spuneti. dar de ce mi-as lua SUV daca nu am 4x4 pe ea. Doar ca sa fiu mai inalt si sa urc borduri? Nu multumesc. In rest masina este ok, am condus varianta anterioara si scoti un consum extraordinar cu ea . pe motorul de 1.5 130 CP diesel scoti in oras consum de 6 - 6.5 si la drum lung 5 - 5.2, deci mai mult decat ok.

  • danielr1, vineri, 02.11.2018 16:17

    de ce ati scos manutele rosii si verzi de la sfarsitul testelor ?

  • Bogdan, vineri, 02.11.2018 16:23

    Nu stiu de unde luati preturile, dar Mazda CX-5 G165 Emotion (entry) este 22.590 €, nu 26.900 (care este pt 4x4, echipare superioara). N-am verificat si restul preturilor, dar deja ridica un semn de intrebare asupra corectitudinii datelor. Chiar si pe site-ul vostru se vede diferenta: http://www.automarket.ro/masini-noi/mazda/cx-5-4293/

  • kim_vl, vineri, 02.11.2018 17:15

    Eu nu mi-as mai lua masina fara 4x4, daramite sa fie Crossover/SUV. Am avut generatia 2013 (1.6 dCi/130 CP, nu 1.5/130) si am fost foarte multumit, dar am vandut-o tocmai pt. lipsa transmisiei automate. Imi place cum arata generatia actuala, motorul de 1.3/159 CP ma incanta (am si un Captur 1.2/120 CP EDC de care sunt foarte multumit ca performante), au bagat si cutie automata cu dublu ambreiaj DCT, au remediat si lipsa AndroidAuto dar ma simt frustrat de lipsa tractiunii integrale in combinatie cu cutia automata.

  • Tatraurs, vineri, 02.11.2018 17:16

    "Testele au însumat peste 40.000 de ore de funcționare, ceea ce echivalează cu 300.000 de kilometri parcurși sau cinci ani de utilizare" Adica au avut si ei pentru test 30 de masini care au mers 10 000 km de caciula si uite "fiabilitatea"Marketing pentru fraieri,ma rog,tot pe utilizatori se testeaza rablele din primii ani de fabricatie.

  • ironR, vineri, 02.11.2018 17:26

    - Comparati la pret Qashqai 4x2 cu suspensie semi-independenta cu Tucson 4x4 cu suspensie independenta. Si fie vb intre noi, la asemenea garda la sol e binevenita o suspensie cat mai buna. Incomparabila cu cea de la Kuga. Nu pot sa cred ca la 160CP nu are independenta pe spate. - Tenka este penultima versiune, iar Sportage Style costa 23,913, nu am timp sa verific, dar posibil ca sta mai bine kia la optiuni, in plus "stie" si de 4x4 Vad ca au pastrat plafoniera aia urata. Trapa aia vine default la versiunea tenka? Sper ca nu...nu de alta, dar te obliga sa o platesti, si poate nu iti doresti asta.

  • kim_vl, vineri, 02.11.2018 17:37

    @Tatraurs Marketing-nemarketing, Qashqai e printre cele mai fiabile SUV-uri/crossovere. O spun si cifrele de vanzare. @ironR La Qashqai-ul meu 4x4 din 2013 aveam independenta spate; nu cred ca a disparut. De la Tekna in sus te obliga la trapa si tapiterie din piele. Din cauza ca nu-mi doresc aceste optiuni am fost nevoit sa ma limitez la Accenta, renuntand astfel si la alte optiuni (scaune incalzite, camere la 360 grade, faruri cu LED etc.), pe care le-am regretat mai tarziu. E frustrant !

  • Tatraurs, vineri, 02.11.2018 19:46

    @kim_ vl. Ce legatura are fiabilitatea cu cifrele de vanzari. Si passat-ul b6 s-a vandut in draci iar ca fiabilitate era sub o Dacie 1410,mult sub ea.

  • kim_vl, vineri, 02.11.2018 21:23

    @Tatraurs O masina (nu tocmai ieftina) care se mentine de 12 ani pe primul loc in segment la vanzari in Europa crezi ca sta acolo pe ochi frumosi ? De ce oare se vinde in draci daca ieftina nu e, fiabila nu e ...? Tu ai cumpara o masina despre s-ar spune ca nu e tocmai fiabila chiar daca e in top vanzari ?

  • Tatraurs, vineri, 02.11.2018 22:12

    @Kim_vl.Repet,ce treaba are asta cu fiabilitatea,passat-ul inca se vinde in draci,ultimele doua generatii sunt praf la fiabilitate.Ieftin nu e,fiabil nu e.Au marketing bun cei de la Nissan,la fel cum are si Vw-ul,au cea mai a dracu propaganda.

  • cip, sâmbătă, 03.11.2018 10:24

    motoarele pe benzina la qashqai nu au capace pe motor.... toate matzaraiele sunt la vedere! asta nu poate crea probleme in timp daca se acumuleaza praf si umezeala in timp? stam cu carpa pe motor sau exista vreo solutie?

  • CipCirip, sâmbătă, 03.11.2018 12:54

    Da, există. Se numeşte soluţie pentru cârpă

  • kim_vl, sâmbătă, 03.11.2018 15:08

    @cip Ultimul rol al capacului de motor este acela de a proteja matzaraiele, cum zici tu. Plus ca, la motoarele care au capace, nu prea gasesti matzaraie pe sub capac. Principalul rol e cel estetic, cel functional e minor, chiar absent.

  • PMC, duminică, 04.11.2018 12:04

    Am o intrebare: de ce as da 25.000 pe un 4x2 cu cutie manuala, pe benzina, cu un consum extraurban de 7 L cand pot sa iau un Diesel mai cinstit la 17.000 si care o sa consume extraoruban 4 L?! Si mai am o intrebare: de ce as da 25.000 Eur pe un Otto cu consum de 7 L extraurban si cutie manuala, cand cu 28.000 pot sa iau acelasi model cu 1.7 Diesel, automat si 150 CP? Care probabil o sa consume cam jumate din cat consuma Otto-ul! Cuplul nu apare pe site, e o motorizare noua, DIESEL, dar ma astept la peste 350 Nm. De care cuplu ai nevoie. E totusi un SUV, chiar daca nu e cel mai mare SUV. Deci de ce benzina in cazul asta? Ca ce? Ca progresism? Ca incalzire globala? Ca Diesel e cancer? :) In rest, clientilor care gandesc cu mintea lor, le spun "Cumparaturi placute! Si destepte!" ;)

  • bogdanm, duminică, 04.11.2018 23:26

    @Bogdan Și în cazul lui Mazda CX-5 am comparat cu un nivel de echipare superior, pentru că și în cazul lui Qashqai vorbim despre un nivel de echipare înalt. http://www.automarket.ro/masini-noi/mazda/cx-5-20-benzina-g165-4x2-man6-attraction-119003/specificatii.html

  • pipo, marţi, 06.11.2018 12:18

    Pt. mine ramane o enigma succesul de care inca se bucura acest model ( ca de altfel si in cazul fratelui mai mic - Juke), nu-l gasesc superior nici macar vreunuia din toti concurentii enumerati in materialul de mai sus, unele comparatii sunt chiar trase de par : CX-5 / CR-V / 3008 !??- hai sa fim seriosi . Daca te urci in oricare din acesti competitori si apoi te duci si vizitezi Qasqai -ul ar trebui sa NU gasesti termene de comparatii. Eu am facut "greseala" asta si mi-a parut de-a dreptul caraghios modelul , si ca design exterior ( recunosc ca sunt putine Japoneze care-mi plac cand vine vorba de design ) dar mai ales in interior . Nu vreau sa dezvolt aici dar concluzia mea este ca nu-l gasesc competitiv nici macar in fata lui ATECA, SPORTAGE, KUGA ,etc. Se spune ca se conduce frumos ( eu am renuntat sa fac testul dupa ce l-am vazut, imi pierdeam timpul ) , pai daca asta-mi doresc atunci de ce nu as alege pe ATECA sau KUGA ? Si pe la 25.000 as avea si integrala inclusa . In sfarsit, stiu ca sunt multi (fani sau nu) care-mi vor sari in cap dar asta este parerea mea si chiar sunt curios care sunt anume detaliile care-mi scapa mie si care fac acest model sa fie in topul vanzarilor. Nissan-mania asta pe mine unul nu m-a palit deloc si raman la parerea ca singurele modele la care acest Japonez exceleaza sunt extremele : Offroad si Sport .

  • alex, marţi, 06.11.2018 16:13

    "Cutia automată este disponibilă doar alături de versiunea de 159 de cai putere și, spre nemulțumirea multora, nu poate fi comandată și cu tracțiune integrală." Cutiile cu dublu ambreiaj nu fac echipa buna cu stresul suplimentar pe care-l poti crea cu o versiune 4x4 intr-o sesiune de off-road cu inaintari foarte incete si lungi momente de frecare a ambreiajelor. De asta n-o sa vedem prea curand/frecvent cutii cu dublu ambreiaj si transmissii 4x4. In off-road cele mai trainice transmisii sunt de departe cele automate cu convertor de cuplu.

  • alex, marţi, 06.11.2018 16:50

    "injecția directă cu o presiune de 250 bar" Injectia directa de benzina pune serioase probleme de implementare si fiabilitate de vreo 80-90 de ani incoace. E pacat ca unii insista sa repete greselile trecutului fie al lor fie al altora. Sistemul in sine este similar cu dieselul doar ca este destul de riscant de implementat datorita particularitatii benzinei cu o vascozitate foarte redusa si o capacitate de ungere inexistenta. Beneficiile sistemului sunt discutabile, cresterea in complexitate si fragilitate sunt indiscutabile.

  • Flavius, marţi, 06.11.2018 21:29

    salut dragi colegi soferi...voi fi scurt si la obiect ... nu ma intereseaza la masina ca la nu-sh cati cai are sau nu cutie automata, ca urca doar borduri...ma intereseaza sa-mi iau ce-mi place ( limuzina/ hachbag/suv/etc ) la cati iepuroi imi permit , cu ce tractiune e nevoie ( in general pentru oras , daca-mi dati voie , doar 4x2)...si care sa arate afara ca Mazda, nauntru ca Alfa, motor de BMW , consum de Renault si pret de Dacia, baaaaaaaaa!!!...aaaahh, uitai , fratica !...vreau si drumuri macar ca-n Germanica....se poa ?....si ca sa fie cu gaz pe foc, ieri , la teleu , am vazut ca -s 157 cai pe nissan si doar 150 pe viitorul duster...greu cu motoarele , bre !

  • Flavius, marţi, 06.11.2018 21:38

    ptr pipo...am vazut la un canal maghiar de auto, acum 1-2 luni , test intre Qashqai, Ateca, Sportage si 3008...Kia si Nissan - probleme cu directia, 3008 nu-sh ce avea, castigator - Ateca...eu am ca favorit 3008 , dar la pretul actual , Ateca automata cu 150 cai bate la pret 3008 cu 165 cai , si la consum , plus ca are parbriz cu degivrare... de asiatice , nici vorba...

  • liviu florin, joi, 21.03.2019 01:29

    am testat qq si daca oferta de pret e o.k..(momentan nu) vreau sa dau comanda.de teknna bose cutie at plus paket luxury p3 si cul bronz .pret 27666 eur (oferta reprz. cu 50 % avans si dif 12 luni) Va rog idei de la voi. Am avut Skoda oktavia L@k noua cand am rid. de la reprez. pe parpriz scria for romanski si am vazut de ce. Ma gandesc ca QQ e fb. in anglia si nu conteaza tara unde este livrata. mersi !!

  • Nissan, vineri, 22.03.2019 18:04

    @liviu florin Chiar contează unde e fabricată. Am Almera 2005 din aceeași uzină și e ok și acum. Partenerele de alianță făcute în Turcia nu se compară calitativ