Motor / Transmisie
Văduviţi de titulatura pentru cel mai puternic motor diesel de 1.6 litri, după ce Opel a lansat CDTi-ul de 136 de cai putere, cei din Alianţa Renault-Nissan nu au căutat răzbunare. Ba dimpotrivă, au perfecţionat motorizarea actuală 1.6 dCi, convinşi că nu trebuie să fii neapărat primul pentru a fi cel mai bun. Şi le-a ieşit în mare parte.
Pentru că dieselul franco-nipon se dovedeşte a fi o opţiune excelentă pentru modelele din segmentul compact. Nici pe Qashqai nu putea dezamăgi, pentru că noua generaţie a crossover-ului se simte cel mai bine în compania acestei unităţi. Motorul cu patru cilindri oferă 130 de cai putere şi 320 de Nm. Sunt resurse care fac din Qashqai o maşină mai dinamică decât alături de dCi-ul de 1.5 litri.
Cuplul motor este generos şi se simte devreme, de la puţin peste 1700 de rotaţii. Dinamica este bună, plaja de resurse este mereu îndestulătoare, chiar dacă dincolo de 3000 de rotaţii motorul mai pierde din avânt. Tot aici, cei patru cilindri încep să devină ceva mai prezenţi în habitaclu.
Exploatarea se face şi ea bine, cu ajutorul unei transmisii X-tronic. Deşi poate părea surprinzător, pe lângă linearitatea specifică, ea impresionează şi printr-un răspuns prompt.
Am si eu o intrebare pentru AutoMarket sau pentru cunoscatori: In poza 22 in dreapta butonului pt activarea/dezactivarea ESP-ului exista niste locuri goale unde se pare ca ar mai fi trebuit sa fie butoane...Pe alte piete exista acolo butoane in plus pentru alte dotari inexistente pe piata europeana? Multumesc! P.S. Imi place mult masina.