Motor / Transmisie
Nissan a declarat că, din 2026, Qashqai va primi și o versiune electrică. Aceasta va deveni un pion important în planul de electrificare al japonezilor, care doresc să aibă nu mai puțin de 27 de modele electrice până în 2030. Totuși, până atunci, ne vom folosi de aceleași motoare cu sistem hibrid, introduse pe Qashqai în 2022.
Motorizarea care deschide gama este cea mild-hybrid de 1.3 litri, care dezvoltă 138 sau 156 de cai putere, în funcție de versiunea aleasă. În testul nostru din Portugalia am avut de-a face cu cel mai puternic model. Până la urmă o spune și numele: e-POWER. Adică ne ciocnim cu o unitate de putere termică, pe benzină, cu 3 cilindri, de 1.5 litri. Propulsorul este pus în combinație cu un motor electric de 140 kW. Prin urmare, avem în total 190 de cai putere și un cuplu motor de 330 Nm.
Apropo, Qashqai nu este un hibrid clasic. De fapt, propulsorul termic acționează ca un generator pentru motorul electric. Prin urmare, roțile sunt puse în mișcare exclusiv de motorul electric. Asta înseamnă că nu avem niciun fel de transmisie, iar răspunsul la apăsarea pedalei de accelerație este aproape instant. După cum au spus și japonezii, oferă senzația unei mașini electrice, dar fără a avea nevoie de încărcare.
Nissan Qashqai aduce cu el 3 moduri simple de condus, pe înțelesul tuturor: Eco, Standard și Sport. Singurele diferențe sesizabile între aceste moduri este cât de multă presiune trebuie să aplici pedalei de accelerație pentru a se întâmpla ceva din punct de vedere dinamic.
Fiind un model hibrd, Nissan Qashqai vine și cu modul „Braking”, adică modul prin care poți conduce mașina doar cu pedala de accelerație. Atunci când ridici piciorul de pe accelerație, mașina va începe să frâneze pentru a regenera energia electrică. Totuși, ea nu se va opri, modul dezactivându-se automat la aproximativ 10 km/h. La Qashqai nu avem padele pentru a modifica nivelul de regenerare. Pe lângă acest mod „Braking”, avem și un buton denumit e-Pedal. Practic, este cel mai „agresiv” mod de regenerare, iar diferența este imediat sesizabilă la volan.
Nissan și-a îndreptat atenția mai mult spre izolarea fonică, în special când vine vorba de motor. Prin urmare, intrarea în scenă a propulsorului termic este mult mai bine atenuată, iar tu, la volan, vei auzi rareori intervențiile cu adevărat zgomotoase.
Qashqai N-Connecta 1.2 Turbo modelul anterior luat nou din reprezentanta 19000 euro.. acum vad cu unul chel e cu 10k mai scump..