Motor / Transmisie

4.5

Nissan a declarat că, din 2026, Qashqai va primi și o versiune electrică. Aceasta va deveni un pion important în planul de electrificare al japonezilor, care doresc să aibă nu mai puțin de 27 de modele electrice până în 2030. Totuși, până atunci, ne vom folosi de aceleași motoare cu sistem hibrid, introduse pe Qashqai în 2022.

Motorizarea care deschide gama este cea mild-hybrid de 1.3 litri, care dezvoltă 138 sau 156 de cai putere, în funcție de versiunea aleasă. În testul nostru din Portugalia am avut de-a face cu cel mai puternic model. Până la urmă o spune și numele: e-POWER. Adică ne ciocnim cu o unitate de putere termică, pe benzină, cu 3 cilindri, de 1.5 litri. Propulsorul este pus în combinație cu un motor electric de 140 kW. Prin urmare, avem în total 190 de cai putere și un cuplu motor de 330 Nm.

Apropo, Qashqai nu este un hibrid clasic. De fapt, propulsorul termic acționează ca un generator pentru motorul electric. Prin urmare, roțile sunt puse în mișcare exclusiv de motorul electric. Asta înseamnă că nu avem niciun fel de transmisie, iar răspunsul la apăsarea pedalei de accelerație este aproape instant. După cum au spus și japonezii, oferă senzația unei mașini electrice, dar fără a avea nevoie de încărcare.

Nissan Qashqai aduce cu el 3 moduri simple de condus, pe înțelesul tuturor: Eco, Standard și Sport. Singurele diferențe sesizabile între aceste moduri este cât de multă presiune trebuie să aplici pedalei de accelerație pentru a se întâmpla ceva din punct de vedere dinamic.

Fiind un model hibrd, Nissan Qashqai vine și cu modul „Braking”, adică modul prin care poți conduce mașina doar cu pedala de accelerație. Atunci când ridici piciorul de pe accelerație, mașina va începe să frâneze pentru a regenera energia electrică. Totuși, ea nu se va opri, modul dezactivându-se automat la aproximativ 10 km/h. La Qashqai nu avem padele pentru a modifica nivelul de regenerare. Pe lângă acest mod „Braking”, avem și un buton denumit e-Pedal. Practic, este cel mai „agresiv” mod de regenerare, iar diferența este imediat sesizabilă la volan.

Nissan și-a îndreptat atenția mai mult spre izolarea fonică, în special când vine vorba de motor. Prin urmare, intrarea în scenă a propulsorului termic este mult mai bine atenuată, iar tu, la volan, vei auzi rareori intervențiile cu adevărat zgomotoase.

  • ireal, marţi, 25.06.2024 12:15

    Qashqai N-Connecta 1.2 Turbo modelul anterior luat nou din reprezentanta 19000 euro.. acum vad cu unul chel e cu 10k mai scump..

  • blablabla, marţi, 25.06.2024 12:58

    Am citit cap-coada acest text, insa nu am reusit sa ma prind: de unde si pana unde "ultimul samurai"?

  • DAN, marţi, 25.06.2024 14:45

    Totul e bine si frumos pana la pret. Masina e buna si rafinata, conceptul e-power e reusit, sunt fan, dar pretul era si pana acum si probabil va fi in continuare cam (prea) mare.

  • Banditos, marţi, 25.06.2024 15:10

    Pretul se inscrie in categoria (hibrizilor) in care se bate cu Renault, Hyundai, Kia, etc. Nu vad de ce e pus modelul din articol in aceeasi oala cu Tiguan sau CX5.

  • StM, miercuri, 03.07.2024 14:21

    Ciudat testul asta. Greu de inteles motorizarea, intai ziceti de motorul de 1.33 apoi, hop ca e e-power de 1.5 si 190 hp. Ciudata si motorizarea, are 190 hp dar viteza maxima de 170 km/h. Ce rost au cifrele daca il bate cel de 1.33 si 158 hp? Poate vom avea curand motoare de 400 hp hibride si viteza de 130 km/h ca altfel "polueaza". Downsize-ingul asta e o porcarie dictata de eco nazistii de la Bruxelles. US&ceilalti nu au o problema cu poluarea, UE are! Sau e doar vorba de bani care trebuie sa ajunga doar in buzunarele unora? Qashqai da, dar nu la pretul si nu cu motorizarea asta. cea de 1.33 e mult mai ok.