Motor / Transmisie
Pentru cei care iubesc viața simplă, fără acolade sau paranteze, Nissan oferă și un motor clasic pe X-Trail. Este vorba despre unitatea pe benzină, de 1.5 litri, capabilă să dezvolte 163 de cai putere. Are și un sistem mild-hybrid la 12V și poate fi comandată doar cu tracțiune față și cutia CVT X-Tronic.
Dacă vreți mai mult de atât, Nissan vă oferă sistemul de propulsie E-Power. Pe scurt, e vorba de următoarele:
- Un motor electric cu 330 de Nm care angrenează puntea față. Exclusiv. Doar el.
- Un motor pe benzină, turbo, de 1.5 litri, care nu acționează roțile.
- Bateria de 1.7 kWh, care poate ajunge pentru o rulare de maxim 3 kilometri
Dacă vreți și tracțiune integrală, mai apare un motor electric pe puntea spate, cu 195 de Nm, urcând, astfel, cuplul motor la peste 500 de Nm. Aceasta este versiunea pe care am testat-o în Slovenia.
Cu propulsorul E-Power, Nissan X-Trail se apropie foarte mult de o mașină electrică. Ai aceeași liniște, ai același răspuns bun la plecările de pe loc, ai aceeași conexiune promptă cu transmisia. Însă, în fazele de accelerare, X-Trail se simte ca un hibrid. Pentru că motorul pe benzină se turează puternic și se aude în habitaclu. El face asta pentru a menține încărcată bateria, care, la rândul ei, alimentează motoarele în această situație de solicitare intensă.
Știu la ce vă gândiți. E același sistem pe care l-au brevetat prin 2010 americanii de la GM. Același cu ce vedeam pe Chevrolet Volt și Opel Ampera. Nu e greșit, doar că, în acest caz, vorbim despre o baterie mai mică. Teoretic, mai multă eficiență.
Mașina se mișcă bine în regim urban, cu impulsuri de electrică, așa cum vă ziceam. Ea rămâne vioaie și pe plaja dintre 100 și 130 de km/h. Dincolo însă, accelerările își pierd din elan și deja ai impresia că te afli într-un hibrid cu CVT, de la rivalii Toyota.
Una peste alta, aș vrea să rețineți că cei care aleg E-Power simplu au la dispoziție 204 cai putere. Cei care aleg și tracțiunea integrală, beneficiază de 213 cai putere. Resurse suficiente pentru un utilizator normal, chiar dacă mașina nu doar se conduce ca o electrică, ci și cântărește cât una, adică 1.8 tone.
Pe principiul: cum s-a fac mai complicată și scumpă mașina, bineînțeles, inutil pentru consumatorul final.