Consum
Când spui SUV cu propulsie exclusiv electrică, chiar și cu un motor convențional alături de el, te aștepți ca valorile consumului să fie mici. Sau măcar foarte departe de cele ale unui motor convențional. Am avut surpriza să aflu că nu e așa.
Pe traseul nostru de test (110 kilometri), am avut vreo 40 de kilometri de autostradă și restul, drumuri naționale. La finalul zilei, consumul a fost de 7.5 litri/100 de km. Adică asemănător cu cel al rivalilor. Nici un artificiu, nici o cascadorie. Ba chiar am avut momente, pe autostradă, unde consumul își făcea de cap pe la 8.5 litri/100 de km.
Media de consum anunțată de oficialii japonezi este de 6.7 litri/100 de kilometri. Cel mai probabil, te poți apropia de o medie bună dacă mergi și prin oraș, acolo unde estimările sunt că mașina va rula 70% din timp doar electric. Însă, eu n-am apucat să o conduc decât în regim extraurban.
Și aici observăm o diferență de consum mare între urban și extraurban, care ne amintește de hibridele Toyota sau Honda. Și dacă tot le-am pomenit, propun să ne uităm și la valorile lor de consum, chiar dacă arhitectura acestora este ușor diferită.
Honda CR-V Hybrid, cu 4x4, are un consum mediu de 7.2 litri/100 de kilometri, deci mai mare decât al lui X-Trail. Toyota Highlander promite aceeași valoare de 7.2 litri. Am inclus Highlander în comparație, și nu RAV4, pentru că se poate comanda cu 7 locuri, așa cum a fost și cazul mașinii mele de test.
Pe principiul: cum s-a fac mai complicată și scumpă mașina, bineînțeles, inutil pentru consumatorul final.