Honda Jazz

1.3 Benzina 102CP Man6 Trend

Motor / Transmisie

3.5

După cum v-am ajutat să înțelegeți și mai sus, noua generație Honda Jazz este disponibilă pe piața din România alături de un singur motor pe benzină, aspirat. Misiune imposibilă pe o piață dominată de motoare pe benzină mici, turbo, cu mult cuplu, sau de unități diesel, extrem de economice. Și totuși...

M-am urcat la volanul Jazz-ului pentru a vedea ce șanse are Honda să cânte bine și să primească laude din partea unui public mereu pretențios. Din fericire, japonezii au ales un motor cu o capacitate mică, de numai 1.3 litri, care va fi blând cu buzunarele românilor la capitolul taxare.

Unitatea garantează 102 cai putere și un cuplu motor de 123 Nm, disponibil la 5000 de rotații. Da, știu că este o valoare modestă pentru momentul motor. Am realizat asta imediat ce am plecat de pe loc.

Jazz este o mașină de oraș și cam atât, pentru că unitatea are tendința de a da semne de oboseală la viteze mari. Ajutați-vă de turații cât mai înalte pentru a scoate la iveală măcar puțină voioșie.

Mai exact, pentru a simți ce au pregătit japonezii sub capotă trebuie să le urmezi exemplu: adică să te antrenezi. Ai nevoie de exercițiu pentru a exploata resursele cu ajutorul transmisiei manuale cu (Slavă Domnului!) șase trepte.

O transmisie care se va remarca prima dată printr-un schimbător foarte mic. E făcut parcă pentru mâinile delicate ale unei domnișoare. Cutia este etajată destul de scurt, pentru a favoriza accelerația. Doar treptele cinci și șase par a fi ceva mai lungi.

Cât privește sunetul motorului, ar fi bine să vă așteptați la concerte din partea Jazz-ului, mai ales atunci când căutați zonele înalte ale turometrului.

  • LauCalin, joi, 28.01.2016 11:44

    Poate parea ciudat, dar in opinia mea este una dintre cele mai bune masini la acest nivel de pret. Si am sa explic de cred asta. In primul rand modularitatea acestei masini este incredibila. Intr-o lume in care foarte putine masini de clasa mica au bancheta spate culisabila (care este un avantaj in privinta modularitatii habitaclului - o spun din experienta), Jazz merge mai departe si demonstreaza ca se poate si mai mult de atat. Nu inteleg de ce foarte putine masini adopta aceasta varianta. Renault de exemplu are acest sistem de mai bine de 20 de ani. Si totusi niciodata nu l-a folosit pe Clio. Toyota nu stiu daca l-a preluat la Yaris 3, asa cum avea prima generatie. Apoi, nu cred ca exista vreo masina de clasa mica atat de spatioasa si cu portbagaj de 350 de litri, un adevarat record. Ce mai e special la masinuta asta? Sa ai un motor de 1.3 aspirat care sa ajunga la 190 km/h si la 100 km/h in 11 secunde... mai greu. Ah, si care sa consume intr-un oras nebun ca Bucurestiul sub 8l/100 km... foarte greu. Si toate astea le primesti la 15000 de euro, pret de lista. Daca mai scadem Rabla, un discount de sezon de 1000-1500 de euro din partea dealerului, plus un avans de 3000-4000 de euro, ajungi la vreo 10000 de euro si ai o masina foarte solida, cu o fiabilitate de top si foarte spatioasa pentru clasa ei. Cred ca se pot trece cu vederea si cateva slabiciuni gen etajarea cutiei de viteze sau insonorizarea la viteze ridicate. Cred ca asta e o mostenire de la generatia precedenta ca si aceea avea problemele astea. In fine, la acest pret compenseaza cu altele. Din cauza asta cred ca Jazz este una dintre cele mai bune masini raportate la pretul cerut.

  • vianu, joi, 28.01.2016 12:01

    proprietarii de Jazz par sa fie foarte multumiti, cel putin asa umba vorba pe forumurile dedicate si pe mine m-a surprins ergonomia.... ca si pretul :) dar ramane o masina cu destinatie preponderent urbana si cand ai banii dramuiti ori deplasarile extrubane sunt obisnuite un Jazz (sau un model echivalent) nu e chiar cea mai fericita alegere

  • LauCalin, joi, 28.01.2016 12:20

    Eu nu vad Jazz ca o varianta de uz mult in extraurban datorita insonorizarii la viteze mari. In rest... nu vad care ar fi problema.

  • vianu, joi, 28.01.2016 12:31

    sa zicem ca atunci cand mergi extraurban ai si bagaje....350L nu e chiar o valoare ok. Si daca tot mergi extraurban si zgomotul la rulare e mare iar nu e ok (decat daca esti mai surd) Si daca mai pui si pretul peste asta...deja sunt mai multe probleme. nu, Jazz nu e o masina nici de extraurban si nici familie cu un anumit tip de nevoi. Raman la ideea ca un astfel de model acopera un anumit tip de necesitati. Cu atat mai mult cu cat in Romania trebuie sa impacam si capra si varza. Una peste alta, Jazz e una dintre masinile care m-a impresionat extrem de placut. Dar atat.

  • S, joi, 28.01.2016 14:07

    Cate turatii are la 100km/h in ultima treapta ? Sau si la alte viteze daca puteti sa-mi ziceti. MS

  • turms, joi, 28.01.2016 14:13

    Autorule, o mica observatie, fara a intra pe fondul articolului, te rog sa rectifici urmatorul dezacord: "Nu știu dacă îmi place însă conservatorismul japonezilor, reticența și încăpățânarea lor." cu "Nu stiu daca imi plac ... "

  • flavius, joi, 28.01.2016 17:26

    Incet dar sigur cumparatorii se vor convinge de idiotenia turbo-3 cilindri-downsizing.

  • vianu, joi, 28.01.2016 17:57

    @flavius inainte abordai subiecte mai diverse...acum ai o singura obsesie...3 cilindri=marketing :)) ce s-a intamplat, te-ai luat dupa "idiotenia aia" si cand ti-ai scos o bujie din cele 4 ai vazut ca nu merge motoru'? marketingu' asta.....:))

  • top, vineri, 29.01.2016 22:28

    masina este foarte reusita si dupa parrea mea singurele modele care se pot apropia sunt tot japoneze:yaris, colt. Mazada e destul de departe din cauza spatiului interior extrem de mic si tot ce deriva de aici. Laucalin a detaliat perfect situatia in primuul comentariu. Referitor la utilizarea extraurbana va spun ca masina se achita de sarcini mult mai bine decat credeti iar spatiu din portbagaj este absolut suficient Eu zic ca e prima optiune cel putin in clasa din care face parte.

  • Kirotractor, joi, 04.02.2016 09:36

    Putem carcoti oricit - fiindca nici Jazz-ul nu-i o masina perfecta pentru everybadea -, dar la capitolul fiabilitate e in top (ba-i chiar prima din Europa, dupa ultimele sondaje.) Nici cu modularitatea spatiului interior nu sta deloc rau, asa ca pretul nu tocmai mic e in final justificat.

  • Chris, duminică, 21.02.2016 22:53

    Pai va spun eu cat de ok e masina ca sotia mea (si eu uneori in week-end) conducem una de 3 ani (modelul precedent). Nu e nici cea mai draguta din parcare (exista Mazda 2), nu e nici cea mai fasneata dar e o placere sa o conduc de fiecare data. E foarte economica (scoatem cam 4,1 - 4,3 la mers cuminte, sub cat da cartea) si nu am avut absolut nici o problema cu ea, ever. E extrem de practica, economica si placuta. E o masina de oras, nu de alergat, dar in oras e excelenta. Daca o turezi se trezeste, nu e chiar asa de slaba. O iubesc si n-o dau in graba.