
Renault Koleos
Testul timpului
Tarabele finlandeze de suveniruri sunt pline de căni mici sculptate în lemn din care finlandezii beau cafea. Se numesc Guksi sau Kuksa și se spune că sunt garantate pe viață. Există chiar și familii care le lasă moștenire din generație în generație.
Prin urmare, o mutare curajoasă a celor de la Renault, care au decis să organizeze tocmai în Finlanda testul internațional al noii generații Koleos. Curajoasă pentru că vechea generație nu s-a vândut foarte bine și a avut unele probleme de fiabilitate care nu o recomandau drept o mașină care poate fi transmisă din generație în generație.
Noul Koleos promite însă altceva. De altfel, doar numele pare să mai reamintească de înaintașul său, pentru că actuala generație a fost repoziționată, se adresează unui public diferit și are și o listă nouă de rivali.
Testul finlandez ne-a oferit următoarea ecuație: un Koleos cu tracțiune față, multă ploaie și un drum plin de restricții de viteză. Iată ce a ieșit!
Citeste si
-
4.3/5În garajul Automarket a aterizat Mazda 3. Nu, nu este vorba de vreun facelift sau un nivel de echipare diferit, ci este vorba despre o nouă motorizare. Mazda 3 tocmai a primit un motor de 2.5 litri benzină, aspirat natural, conectat la un sistem mild-hibrid. Versiunea se numește E-SkyActiv G și va reprezenta motorizarea de bază pentru acest model. Citeste tot
-
4.2/5Am testat cel mai nou și, probabil, cel mai controversat model Alfa Romeo. Acesta se numește Junior și este un crossover de segment B, realizat pe noua platformă Stellantis. Totodată, Junior va fi primul model electric din istoria Alfa Romeo, dar pentru moment noi am testat versiunea termică. Citeste tot
-
4.3/5EV3 este mezinul familiei de modele cu zero emisii EV de la Kia. Un SUV subcompact, eficient și accesibil, comparativ cu frații săi mai mari, care trebui să convingă clienții că este momentul să treacă la o mașină electrică. Are șanse? Asta am încercat să aflăm în testul nostru. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.0/5Am călătorit la Barcelona pentru a face cunoștință cu cea mai nouă mașină produsă la noi în țară. Este vorba despre noul Ford E-Transit Courier. Aceasta este prima autoutilitară electrică produsă în România, mai exact la fabrica Ford din Craiova. Cu o baterie de 43 kWh, E-Transit Courier oferă o autonomie de până la 300 de kilometri. Citeste tot
-
4.2/5În ultimul an, industria auto din Europa a fost luată cu asalt de intrarea modelelor electrice fabricate în China. Desigur, acest lucru l-am văzut și noi în România, unde au intrat deja mărci precum MG, Geely sau Lynk&Co. Iată că noi am luat la test cel mai nou SUV electric chinezesc care se vinde în țara noastră. Este vorba despre Leapmotor C10, un atac direct la Tesla Model Y. Citeste tot
-
eu, joi, 15.06.2017 12:39
Aceeasi masina cu vechiul Koleos, din punct de vedere mecanic... adusa la zi cu design-ul, interiorul, tehnologia. Evolutie, nu revolutie. La bani e corect, se va vinde cu 25k la oferte si cu 15k la sh peste 3-4 ani. Overall Kadjar e o oferta mai buna in gama, dar cine vrea putere va merge pe Koleos. Motorul de 1.6 160cp va fi o afacere mai buna.
-
caro_90, joi, 15.06.2017 12:54
Mda......Se pare ca doar DRL-urile ( cu smd-uri ori neon led, dupa caz ) schimba intreg aspectul masinilor moderne, fara acestea trec neobservate pe strada ca si cum le-ai confunda cu niste modele aparute acum 5 ani ( acest lucru valabil doar pentru cei care nu prea se pricep la masini ). Tin minte si acum un caz in care mergeam cu prietena mea pe trotuar si am vazut o Skoda Octavia 3 ( tocmai se lansase pe atunci ) in echiparea basic, si am intrebat-o daca-i place - mi-a raspuns fix asa : Asta e demult aparuta ! Apoi mai mergem cativa metrii iar in timp ce asteptam la trecere vine tot o Octavia 3 de TOP cu acele DRL-uri cu neon LED integrate in blocurile optice fata, si imi zice : uite modelul asta nou de Skoda imi place ! Am ras cu pofta :) . Din pacate constructorii se zgarcesc la a pune aceste DRL-uri cu neon LED in basic ( desi U.E o cere ) , unii dintre ei ori pun DRL cu bec clasic, ori cu SMD LED , cea cu neon LED este optionala cam la majoritatea impreuna cu farurile full LED ( adaptive dupa caz ) sau la versiunile de top la marci japoneze ori frantuzesti. In cazul Renault am observat asta la intreaga gama : la Clio benzile LED de zi vin pe echiparile superioare in timp ce basic-ul ofera doar DRL cu SMD ( banda de led-uri destul de puternice care lumineaza pe timp de zi, integrat in bara fata nu in far ca cele cu neon led ), la Megane 3 , in basic dispare acest neon Led tip ''C'' si lumineaza cu SMD-uri LED doar partea de jos adica ''_'' , codita la ''C'' . Feeling-ul acestor DRL-uri este evidentiat doar ziua, fiindca noaptea odata aprinsa faza scurta, se vede doar o lumina alba si cam atat, le poti confunda cu niste banale faruri cu xenon, dotare care a aparut pe orice cazan germana gen : Foltzfaghen la mana a doua din 1900 toamna, care iti ''rupe'' ochi cand le aprinde ( neomologate )
-
mircea, joi, 15.06.2017 13:13
@Oli E foarte bine că ai analizat și observat notele, dar cu ocazia asta era perfect să analizezi și versiunile testate: 1.4 TSI de 150 CP vs. 2.0 dCi de 175 CP. Ușor incomparabile, de unde și diferențele de note. Fiecare se referă la zona sa din segment.
-
Nissan, joi, 15.06.2017 14:51
Aici apare cutie CVT, iar in oferta Renault apare automata cu 7 trepte. Care este adevarul?
-
zagado26, joi, 15.06.2017 15:31
Mă omoară moda asta a tabletelor lipite în bord, gen Tesla. Iar cu cele două butoane rotunde zici că-i un radio antic.
-
Pana, joi, 15.06.2017 16:04
Cel mai frumos "Samsungault".
-
MarchenM, joi, 15.06.2017 18:57
La consum AM a uitat sa puna in comparatie Honda CR-V, care are un 4x4 nepermanent (deci tot un 4x2 mai tot timpul) si un consum mai mic de 5.1 oficial, 6,8 la test, iar Koleos are de 5,4 oficial si 7,5 la test. E drept ca are si mai putini cai, doar 160. Insa mie mi se pare ca AM s-a cam suparat pe cititori pentru comentariile negative la testul cu Mazda CX-5 si a incercat sa justifice oarecum nota mica primita de japoneza de a tot bagat-o la comparatie, cand sint multe alte modele care pot fi comparate mai usor si se apropie mai mult de ceea ce ofera Renault. Zic si eu o parere acuma, nu dau cu parul...
-
Elizei, joi, 15.06.2017 19:46
Ce o fi fost in capul lor cand au gandit farurile si stopurile alea...De la Megane in sus, toate sunt identice si arata ca dracu' cu prelungirea aia inutila in sus. Stopurile sunt supradimensionate si arata ca un pom de Craciun. De interior nu mai vorbesc, tableta aia da ca nuca in perete in ergonomia bordului.
-
Pana, vineri, 16.06.2017 11:24
@Elizei, mai multe modele de la Renault (Kadjar, Talisman, Koleos fostul Latitude), nu sunt niste modele Renault 100%. Se vand cu sigla diferita in Asia, sub brandul Samsung Motors. Ori aici vorbim de un design care trebuie sa prinda si pe piata de acolo. Cam asta e treaba si cumva e normal. Pentru ca nu de putine ori coreenilor le-au placut luminitele multe si impozane. Iar modelele astea de la Renault nu duc lipsa de asa ceva. :))
-
Gabi, vineri, 16.06.2017 12:31
Eu salut decizia Renault de a creste garda la sol fata de generatia veche, de la 187 mm la 210 mm. Nu cum a facut Mazda cu noul CX-5, caruia i-a scazut garda la sol de la 215 mm la 192 mm pt jante de 17 inch, respectiv 200 mm pentru cele de 19 inch.
-
prostii, vineri, 16.06.2017 19:17
Mazda CX5 diesel face vreo 8 secunde, nu face 9,5
-
octav71, vineri, 16.06.2017 23:25
De ce nu apare rubrica "Am testat in acelasi segment" si la acest Renault? Apare doar la celelalte SUVuri. Este cumva Koleos unic in segmentul sau? Eu nu salut decizia Renault de a creste garda la sol! Este un SUV de asfalt, la ce iti trebuie 210mm? Ah, peste toate astea mai este si 4x2 exclusiv! So?
-
Coco, duminică, 18.06.2017 09:46
Am văzut noul noul Koleos și după o analiză și o informare profundă cred că acest model, deși are progrese uriașe, față de cel pe care îl înlocuiește, totuși nu este cea mai inspirată alegere în segment. După părerea mea este total inferior modelului Kodiaq și modelului Outlander și nu se ridică nici peste frățiorul X-Trail ajuns acum la facelift. Raportat chiar și la Sorento apreciez că oferta coreeană este mai completă având în vedere pretențiile segmentului De al SUV. Comparația făcută de autorul testului cu CX - 5 este doar că să fie, cele două mașini fiind în segmente auto diferite. Totuși pentru o achiziție Koleos combinația cea mai reușită este alături de motorizarea 1.6 de 160cp motorul de 1.6 fiind mai rafinat decât cel de 2.0, iar în varianta de 160cp este o alegere mai bună decât același motor în varianta de 130cp.
peste tot il comparati cu kodiaq, ca ce nemaipomenit e cehul dar aluia i-ati dat 4.1 si astuia 4.2. La final trebuia sa ziceti: bun dar luat kodiaq.