Motor / Transmisie
Am primit cheile unui motor diesel de 2.0 litri și 175 de cai putere, singurul care se vinde, momentan, și pe piața din România.
Înainte de a trece la disecția lui trebuie să precizez că am apucat să conduc puțin și versiunea de 1.6 litri și 130 de cai putere. Este propunerea modestă, așteptată în cursul acestui an și pe piața din România. Pe cei 40 de kilometri parcurși, marea lor majoritate în regim de drum național și autostradă, unitatea de 130 de cai pare să gâfâie la viteze mari. Prin urmare, versiunea de 2.0 litri este o alegere mai potrivită.
Asta chiar dacă izolarea fonică a dieselului începe să dea semne de slăbiciune după 2500 de rotații. E un detaliu cu care te obișnuiești, pentru că sunt mai importanți cei 380 de Nm, resimțiți după 2000 rpm.
Sunt suficienți pentru o mașină care depășește 1.6 tone? Sunt. Iar mașina se simte, clar, mult mai bine decât alături de motorul de 1.6 litri. În fond, vorbim despre un SUV de segment D. Resursele sunt suficiente pentru depășiri mai curajoase și un ritm de mers ceva mai susținut.
Este nevoie însă de o ușoară acomodare cu transmisia X-Tronic, adică un CVT de care mulți clienți fug. Acesta a fost ușor recalibrat și se apropie mai mult de o cutie automată clasică. Nu mai sunt așa dese momentele în care acul turometrului aleargă către zona roșie fără să simți un impuls considerabil.
Nu încape îndoială că transmisia CVT este utilă pentru o mașină cu un asemenea gabarit, însă o manuală ar exploata mult mai bine resursele.
peste tot il comparati cu kodiaq, ca ce nemaipomenit e cehul dar aluia i-ati dat 4.1 si astuia 4.2. La final trebuia sa ziceti: bun dar luat kodiaq.