Interior
Dincolo de ușa extrem de ușoară a noului Megane, primul semn că mașina a mai pierdut câteva kilograme, se dezvăluie un interior complet nou. Practic, designerii parcă și-au șters complet din minte aspectul vechiului model și au început creația de la o coală albă de hârtie.
Totul este schimbat. Planșa de bord nu mai este atât de înclinată, a devenit mai dreaptă, iar sentimentul de ”aerisit” este prezent oriunde te uiți. Butoanele au dispărut aproape în totalitate. Au rămas doar cele pentru climatizare și cele care comandă încălzirea în scaune, asistentul la parcare și funcția eco.
Avem în schimb un ecran uriaș, de 8.7 inch, poziționat altfel, adică vertical. Îmi place poziționarea altfel pentru că oferă informațiile într-un câmp vizual mai bun. La nivelul volanului, ergonomia este ușor complicată și necesită acomodare. Dacă ați mai avut un Renault, atunci probabil vă veți obișnui repede și cu satelitul de comandă al sistemului audio, amplasat sub volan, o idee la care francezii nu vor să renunțe și care a devenit tradiție.
Afișajul instrumentelor de bord este unul hibrid: adivă avem indicatoare analog pentru temperatura apei și combustibil și unul digital în centru, dedicat celorlalte funcții. Are o grafică prietenoasă și responsivă. Ajungem și la materiale, mult mai bune decât în cazul vechiului model. Plasticul este mai moale, excepție făcând doar cel al consolei centrale. Finisajele par a fi și ele cu mult superioare modelului anterior. Disponibil doar în culori închise, interiorul compactei este animat doar de plasticul lucios din jurul ecranului multimedia. Un plastic lucios pe care rămân ușor urme de degete.
Atmosfera poate fi înviorată și colorată cu ajutorul unei iluminări ambientale în diferite nuanțe. Chiar și intensitatea acesteia poate fi reglată.
Spațiile de depozitare sunt numeroase. Avem unul extrem de generos pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord. Dispune chiar și de o suprafața aderentă care nu permite telefonului să alunece. La nivelul consolei centrale există spațiu și pentru două sticle sau pahare, însă acesta nu este suficient de adânc și nu oferă stabilitate.
Cotiera este și ea destul de încăpătoare, dar poziționată mult prea în spatele scaunelor anterioare. În uși, pasagerii vor putea depozita sticle de până la un litru. Portbagajul este unul dintre cele mai ofertante din segment, cu o capacitate de 434 de litri și o gură de acces potrivită.
Portbagajul este unul dintre cele mai ofertante din segment, cu o capacitate de 434 de litri și o gură de acces potrivită....Pai la volum portbagaj ati scris la final 340