Tehnologie
Deși nu se promovează suficient în acest fel, a patra generație Renault Megane este unul dintre cele mai tehnologizate modele din segmentul compact. Încep cu sistemul multimedia R-Link, ajuns și el la a doua generație, cu un ecran de 8.7 inch (22 de centimetri).
Are un meniu intuitiv, prin care navighezi ușor, cu condiția să apeși ceva mai susținut pe comenzile dorite. De asemenea, viteza de procesare este una care lasă loc de comentarii. Au existat momente în care navigația a ezitat sau a avut nevoie de o secundă sau două pentru a continua ghidarea. Au fost și momente în care vocea doamnei a cerut un viraj la stânga, iar afișajul sugera înscrierea pe banda din dreapta.
Așadar, mici ezitări ale unei navigații prietenoase, cu indicații de preselectare a benzii de mers și, cel mai important, cu o voce românească. Ca o premieră în segment, sistemul multimedia oferă funcții tactile întâlnite pe telefoanele mobile inteligente: zoom și pinch.
Tot un aer tehnologizat inspiră și sistemul Head-up Display color, care proiectează multe informații pe o bucată de sticlă răsărită la baza parbrizului. Este, poate, cel mai complex și plin de informații sistem HUD din segmentul compact.
La capitolul conectivitate, Megane vine cu un Bluetooth pentru împerecherea cu telefonul mobil, dar și cu două prize USB, un AUX și un slot pentru carduri. Trebuie să amintim și de rezoluția prietenoasă a computerului de bord color, precum și de pachetul de senzori de parcare, activi și pe lateralul mașinii. Aceștia sunt foarte utili la ieșirea din parcare, când riscați să agățați un stâlp sau alte obstacole, doar pentru că ați virat prea brusc. Nu lipsește nici asistentul pentru parcarea laterală, care învârte volanul în locul șoferului.
Am păstrat loc și pentru funcția de masaj disponibilă pentru scaunul șoferului. Aceasta se activează automat în modul Comfort, dar poate fi pornită și prin apăsarea unui buton cromat de pe lateralul scaunului. Prin intermediul sistemului multimedia, cel de la volan poate opta între trei tipuri de masaj: tonic, relaxant și forte. De asemenea, se poate regla intensitatea și forța mișcărilor.
Este, poate, cel mai complex sistem de masaj din segmentul compact, cu mult peste cele oferite de noul Opel Astra sau de vechiul Citroen C4.
Portbagajul este unul dintre cele mai ofertante din segment, cu o capacitate de 434 de litri și o gură de acces potrivită....Pai la volum portbagaj ati scris la final 340