Consum
Marele avantaj al acestui propulsor, comparativ cu alternativa de 130 CP pe benzină, ar trebui să fie consumul redus de combustibil. La nivel oficial, diferența între cele două este de peste un litru la 100 de kilometri parcurși, consum mixt. Ei bine, în realitate, aceasta e ceva mai mare.
Nu am avut ocazia să experimentez acest propulsor în mediul urban, așa că nu vă pot oferi cifre exacte în acest sens, așa cum fac de obicei. Asta pentru că evenimentul de lansare al noului Opel Astra în România, unde am condus mașina în cauză, a fost ținut în Covasna, pe unele dintre cele mai frumoase drumuri din țara noastră. Drept urmare, tot ce pot să vă ofer în acest sens este consumul extra-urban.
Așadar, într-un regim de mers chiar dinamic, pe o serie de serpentine și drumuri care te îmbie să calci pedala de accelerație ceva mai tare, modelul de test a afișat un consum de aproximativ 5 litri/100 kilometri. Pe autostradă, la o viteză medie de peste 120 km/h, consumul afișat a urcat la 6 litri/100 kilometri. Numerele oficiale pretind un consum mixt de 4.5 litri/100 kilometri.
Principalul rival al lui Opel Astra este, fără îndoială, Volkswagen Golf. În cazul rivalului din Wolfsburg, motorizările diesel se rezumă la propulsorul de 2.0 litri TDI, cu 116 sau 150 CP, ambele disponibile cu transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte. Cel mai aproape de modelul nostru de test ar fi varianta de 116 CP, care se „laudă” cu un consum de 4.6 litri/100 kilometri mixt.
În tabăra Ford vom găsi un alt rival demn de luat în seamă: Focus, cu motorizarea diesel de 1.5 litri, EcoBlue, de 120 CP, alături de o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. Conform americanilor, consumul mediu al acestui model ar trebui să fie tot 4.6 litri/100 kilometri.
Nu în ultimul rând, putem să ne uităm și la „nou venitul” Kia Ceed, care, cu al său propulsor diesel de 1.6 litri, 136 CP și sistem mild-hybrid atinge un consum mediu de, culmea, tot 4.6 litri/100 kilometri. Dueluri la baionetă.
Știu, trăim alte vremuri (interesante) sa ceri 32 de mii de euri pe un Opel Astra cu motor de 1.6 diesel mi se pare strigător la cer. Oi fi eu extrem de prost (platit) aproape de statutul de boschetar asistat social , deși culmea acum cinșpe ani am achiziționat de nou un Opel Astra h cu care am mers fara probleme vreo 11 ani. Am dat pe el jumate din prețul de astăzi. E drept atunci și salariul tot jumate îl aveam raportat la vremurile de atunci, dar totuși Opel asta nou mi se pare scump