Interior

4.0

Aș vrea să vă spun că interiorul lui Opel Astra Electric este vast diferit de cel al oricărui model Astra din gamă, dar nu aș face decât să vă mint. Însă, nu e neapărat un lucru rău. Interiorul, nu mințitul!

Cei de la Opel au spus că au făcut asta intenționat, pentru că au vrut ca cei interesați de mașină și viitorii clienți, să se simtă familiar la bordul ei. Și cum Astra se prezenta deja destul de bine la acest capitol, putem înțelege alegerea oficialilor germani.

Modelul compact primește instrumentar de bord digital în standard, precum și un ecran mai mare pentru sistemul multimedia. Practic, așa cum se întâmplă și pe la alții, versiunile electrice sunt echipate mai bine, comparativ cu cele termice.

Ambele ecrane sunt poziționate pe bord, în interiorul unui element decorativ din plastic negru lucios, care, deși arată bine, cu siguranță se va zgâria și se va umple de praf și amprente. Același material se regăsește și pe consola centrală și în multe alte locuri.

Finisajele sunt făcute cu simț de răspundere și nu am observat zone cu îmbinări deficitare sau inegale. Scaunele pot fi acoperite într-o combinație de material textil și piele sintetică sau poți alege o versiune cu piele naturală și Alcantara. Orice preferință ai avea, e bine să știi că dispui de scaune certificate AGR pentru ergonomie și confort. Deși nu am stat foarte mult la volan în cele câteva ore de testare, pot să confirm că m-am simțit foarte confortabil pe parcursul întregii experiențe.

Plastice tari vei găsi în zona de jos a panourilor ușilor, dar și sub zona mediană a bordului. Panourile ușilor din spate sunt făcute exclusiv din acest material, de parcă cei care vor sta în spate sunt pedepsiți într-un fel pentru asta.

Tot cei de la Opel ne-au repetat aproape obsesiv modul în care se raportează modelul electric la cel PHEV și cum nu s-a pierdut mult spațiu la interior datorită acumulatorului amplasat în podea. Astfel, am descoperit că spațiul este decent în zona din față și un pic limitat în spate, dacă ai peste 1.8 metri înălțime. Copiii și adulții sub această limită nu vor avea niciun fel de problemă în a-și găsi o poziție confortabilă.

Și ergonomia este la locul ei, alături de spațiile de stocare generoase. Vei putea pune o sticlă de un litru de apă în buzunarele ușilor, ai două suporturi de pahare în consola centrală și un torpedou spațios la dispoziție.

Am apreciat foarte mult și faptul că avem în continuare butoane fizice pe consola centrală și în zona sistemului de infotainment.

Portbagajul este ceva mai mic, comparativ cu versiunile termice, dar la fel de mare ca pe versiunea PHEV. Acesta dispune de un total de 352 de litri, cu 70 de litri mai puțin decât pe versiunile termice. Nu e cu mult în spatele lui iD.3, care are 382 de litri disponibili, deși este construit pe o platformă electrică dedicată. Campionul aici, însă, este Nissan Leaf, cu 420 de litri.

  • PMC, luni, 07.08.2023 11:39

    "Masinile electrice se vor ieftini. Tehnologia evolueaza. Apar noi baterii ieftine si eficiente. Totm timpul se inoveaza, lucrurile se schimba, electrificarea e viitorul". ZBAAAAANG! Opel (dez)Astra pe baterii 45000 de eur :))))))))))

  • Nu știm să citim dar exageram, luni, 07.08.2023 12:35

    "un Opel Astra Electric, asemeni celui din poză, ar putea să sară de 40.000 de euro. Cu toate opționalele. Ceea ce înseamnă că alături de bonusul oferit de stat, hatchback-ul electric poate scădea sub 30.000 de euro"

  • Nsrei, luni, 07.08.2023 12:41

    Domnilor redactori va rog schimbați acest titlu deoarece cuvintele diversitate și incluziune mă duc cu gândul la ceva influente lgbt ori aici suntem pe un forum auto.

  • @pmc, luni, 07.08.2023 12:54

    Mda ca și cum fiecare ar avea de dat 45 de mii pe o compacta. Fratele meu dar ce salariu ar trebui sa ai? Acum câțiva ani de banii ăștia luai audi A6 3.0 tdi versiunea aia cu 210 cai parca. Și a luat un coleg de facultate așa că știu ce zic.

  • "Diversitate și incluziune", luni, 07.08.2023 13:50

    Ce inseamna titlul asta aici? Aici este pt auto nu pentru lozinci politice

  • nsrei, luni, 07.08.2023 13:54

    o intrebare pentru autorul articolului, de alminteri foarte placut scris, multumim... Cumva pachetul de siguranta a fost adus la zi, adica franarea automata ? fiindca atunci cand a fost testata NCAP nu prea a excelat la acest capitol...

  • @alin, luni, 07.08.2023 15:09

    Aline aline numai mikke e ca tine... Daca nu te as suspecta a fi un fel de emikke in general ai dreptate ce zici, mai puțin că e o mașină urâtă. Mașina urâtă se pot considera alea care poarta numele unui obiect de fasonat lemnul, in rest de acord cu tine, mai puțin consumurile fanteziste date de tine. Apropo și tesla le înflorește la capitolul asta așa că sunteți pe aceiași "lungime de unda"

  • Andrei, luni, 07.08.2023 16:25

    Sa lauzi Tesla si sa spui ca Astra e urata asta da confuzie. Nu e Astra vreo frumusete, dar Tesla e greu de privit si digerat. Cat despre performantele uluitoare in timp ce mergi cu 100km/h pe autostrada iar nu are rost sa vorbim. Problema cu Astra nu e legata de performante (100km/h nu conteaza ca ii faci in 5 secunde sau in 9 secunde), nici de aspectul exterior, ci de pret si spatiu. Masina e scumpa, autonomia teoretica este de 400km, dar vei merge maximum 300km si te vei opri sa realimentezi, si are un portbagaj mic. Interiorul e insipid, ca la orice Astra de pana acum.

  • duar fani, marţi, 08.08.2023 02:03

    tu veorico, am crezut ca e dogi fa. ca alea americane. vrea cineva sa ma marit cu el? pemece sau serif prefer. nu electrice.

  • Moldovean, marţi, 08.08.2023 17:06

    Au trecut 2 ani de la lansarea lui Astra L. Am văzut unul sau două pe străzi tot timpul ăsta. La fel și în cazul lui Peugeot 308. De Golf 8 nu mai zic, dacă am văzut 5-6 în aproape 4 ani de când e pe piață. Dar japoneze și coreene sunt cu duiumul.

  • Chelbilă e-208, miercuri, 09.08.2023 09:02

    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/o-casa-si-o-masina-electrica-au-ars-complet-in-urma-unui-incendiu-in-iasi-de-la-ce-ar-fi-focul.html Groundhog day Suta in 9 secunde, tehnologie uzată moral, preț fantasmagoric, riscuri clasice. Statul stă crape, subvenția atârnă de un fir de păr de pe capul chel al manipulatorului de serviciu.

  • Seriff, miercuri, 09.08.2023 12:02

    @Moldovean, cam ai dreptate, toti au dat de gard cu ele, as adauga si noul Focus pe lista, problema este ca la banii de Opel Astra iti iei Hyundai Tucson, sau mai ieftin Elantra, sa nu mai zic de i30, e normal ca oamenii sa nu dea atatia bani pe un banal Opel Astra, Golf, 308 sau Focus, nu mai zic ca la banii aia au si motoare de drujba.