Interior
Aș vrea să vă spun că interiorul lui Opel Astra Electric este vast diferit de cel al oricărui model Astra din gamă, dar nu aș face decât să vă mint. Însă, nu e neapărat un lucru rău. Interiorul, nu mințitul!
Cei de la Opel au spus că au făcut asta intenționat, pentru că au vrut ca cei interesați de mașină și viitorii clienți, să se simtă familiar la bordul ei. Și cum Astra se prezenta deja destul de bine la acest capitol, putem înțelege alegerea oficialilor germani.
Modelul compact primește instrumentar de bord digital în standard, precum și un ecran mai mare pentru sistemul multimedia. Practic, așa cum se întâmplă și pe la alții, versiunile electrice sunt echipate mai bine, comparativ cu cele termice.
Ambele ecrane sunt poziționate pe bord, în interiorul unui element decorativ din plastic negru lucios, care, deși arată bine, cu siguranță se va zgâria și se va umple de praf și amprente. Același material se regăsește și pe consola centrală și în multe alte locuri.
Finisajele sunt făcute cu simț de răspundere și nu am observat zone cu îmbinări deficitare sau inegale. Scaunele pot fi acoperite într-o combinație de material textil și piele sintetică sau poți alege o versiune cu piele naturală și Alcantara. Orice preferință ai avea, e bine să știi că dispui de scaune certificate AGR pentru ergonomie și confort. Deși nu am stat foarte mult la volan în cele câteva ore de testare, pot să confirm că m-am simțit foarte confortabil pe parcursul întregii experiențe.
Plastice tari vei găsi în zona de jos a panourilor ușilor, dar și sub zona mediană a bordului. Panourile ușilor din spate sunt făcute exclusiv din acest material, de parcă cei care vor sta în spate sunt pedepsiți într-un fel pentru asta.
Tot cei de la Opel ne-au repetat aproape obsesiv modul în care se raportează modelul electric la cel PHEV și cum nu s-a pierdut mult spațiu la interior datorită acumulatorului amplasat în podea. Astfel, am descoperit că spațiul este decent în zona din față și un pic limitat în spate, dacă ai peste 1.8 metri înălțime. Copiii și adulții sub această limită nu vor avea niciun fel de problemă în a-și găsi o poziție confortabilă.
Și ergonomia este la locul ei, alături de spațiile de stocare generoase. Vei putea pune o sticlă de un litru de apă în buzunarele ușilor, ai două suporturi de pahare în consola centrală și un torpedou spațios la dispoziție.
Am apreciat foarte mult și faptul că avem în continuare butoane fizice pe consola centrală și în zona sistemului de infotainment.
Portbagajul este ceva mai mic, comparativ cu versiunile termice, dar la fel de mare ca pe versiunea PHEV. Acesta dispune de un total de 352 de litri, cu 70 de litri mai puțin decât pe versiunile termice. Nu e cu mult în spatele lui iD.3, care are 382 de litri disponibili, deși este construit pe o platformă electrică dedicată. Campionul aici, însă, este Nissan Leaf, cu 420 de litri.
"Masinile electrice se vor ieftini. Tehnologia evolueaza. Apar noi baterii ieftine si eficiente. Totm timpul se inoveaza, lucrurile se schimba, electrificarea e viitorul". ZBAAAAANG! Opel (dez)Astra pe baterii 45000 de eur :))))))))))