Tinuta de drum
Dacă modelul termic m-a impresionat prin ușurința cu care l-am condus, versiunea electrică duce lucrurile la un nivel și mai înalt. Răspunsul instantaneu al motorului electric la orice atingere a pedalei de accelerație face din Astra Electric un model incredibil de agil.
Nu mai ai de-a face cu ocazionala latență a cutiei de viteze, iar resursele, așa cum am spus și mai sus, sunt îndestulătoare pentru acest model. Asta și pentru că greutatea a fost ținută sub control.
Conform celor de la Opel, versiunea electrică este fix la fel de grea precum cea plug-in hybrid, acul cântarului oprindu-se sub borna de 1.7 tone la gol. Mai precis, la 1.680 de kilograme.
Ei bine, chiar și așa, am simțit modelul electric ceva mai rigid decât versiunea convențională. Și nu e o coincidență. Suspensia a fost ranforsată și se simte ceva mai tare, mai ales peste denivelările dese și scurte. Șasiul pare un pic mai deranjant. Pe de altă parte, cumva, am simțit mai puțin ruliu și tangaj în viraje.
Controlul greutății pe cele două punți este ușor de realizat, iar tranziția acesteia de pe o parte pe cealaltă se face fluid, predictibil. Nu vei fi luat prin surprindere de o rupere de aderență în mijlocul virajului.
Per total, însă, nu am avut parte de multe momente în care să putem examina foarte bine modul în care filtrează imperfecțiunile din asfalt suspensia noului Astra Electric. Dați vina pe asfaltul impecabil din Germania pentru asta, nu pe mine.
Utilizarea modurilor de condus modifică simțitor comportamentul mașinii, mai ales în modul Sport. Simți cei 20 de cai putere extra imediat, dar suspensia rămâne la fel, amortizoarele adaptive lipsind din arsenalului lui Astra. Direcția devine ceva mai grea, dar fără o îmbunătățire drastică a feedback-ului oferit.
"Masinile electrice se vor ieftini. Tehnologia evolueaza. Apar noi baterii ieftine si eficiente. Totm timpul se inoveaza, lucrurile se schimba, electrificarea e viitorul". ZBAAAAANG! Opel (dez)Astra pe baterii 45000 de eur :))))))))))