Motor / Transmisie
Odată cu faceliftul, Opel a modificat complet gama de motorizări. Dacă te uiți pe noua ofertă, prima impresie este aceea că inevitabilul s-a produs și în cazul lui Astra: sub capotă sunt motoarele PSA. O primă impresie justificată, dacă te iei după capacitățile motoarelor, dar, culmea, eronată.
În cadrul unor discuții cu oficialii Opel prezenți la eveniment, am fost asigurat că noile dieseluri și benzinare sunt ale companiei din Russelsheim. În gamă există un diesel de 1.5 litri, cu 106 sau 122 de cai putere. Acesta dn urmă poate fi asociat și unei cutii automate cu nouă rapoarte, unică în segmentul compact. Cei care preferă benzina vor avea acces la noul motor cu trei cilindri și o capacitate de 1.2 litri. Poate avea 110, 130 sau 145 de cai putere. Mai există o opțiune pe benzină: un motor de 1.4 litri, care oferă tot 145 de cai putere, dar care poate fi comandat doar împreună cu o cutie CVT. Ați citit bine. Astra primește un CVT. Nu e o veste care să-i bucure pe mulți.
Toate motoarele sunt construite din aluminiu, sunt mai ușoare, au injecție directă, sistem Start-Stop și cutie manuală cu șase rapoarte.
În cadrul testului de la Frankfurt am primit cheile unui Astra cu motorul pe benzină de 130 de cai putere. Are un cuplu de 225 Nm, disponibil pe la 2000 de rotații. Este suficient pentru o rulare urbană, însă nu vă așteptați la prea multe în afara orașului. Mai ales în regim de autostradă. Lucrurile se întâmplă ceva mai lent. În oraș nu este tocmai plăcut faptul că valoarea maximă a cuplului este livrată după 2000 de rotații. Asta poate și pentru că o mare parte din noile motoare turbo sunt ceva mai prompte.
N-aș vrea să credeți că Asta se simte submotorizat în această configurație. Nicidecum. Doar că trebuie să lucrați mai mult cu transmisia pentru a îmbunătăți elasticitatea motorului.
Cutia are o timonerie destul de lungă, dar a mai câștigat în precizie. Treptele 5 și 6 sunt și ele destul de lungi și nu te ajută foarte tare atunci când ai nevoie de accelerări la viteze de autostradă.
Antifonarea este bună, iar vibrațiile sunt destul de bine estompate, repornirile sistemului start-stop fiind aproape insesizabile.
Consumurile de combustibil pentru acest motor mi se par cam optimiste. Am un Astra k ST 1.4, 150 cp, cutie automata si pe DN-uri si autostrada consuma 5.6 litri/suta, 2 adulti + bagaje pentru un concediu. Sper ca modelul facelift sa nu lase impresia de masina facuta pe repede inainte.