Consum
Noile motoare ajută Opel Astra să își reducă foarte mult consumul și emisiile. Opel susține că acesta este cel mai eficient Astra din istorie, fiind cu 21% mai economic decât modelul pre-facelift. În plus, cinci dintre cele șapte opțiuni de motorizare emit mai puțin de 100 g/km. Cel mai eficient diesel se laudă cu o valoare medie de consum de 3.8 litri și emisii de numai 90 g/km.
Am rulat alături de versiunea de 130 de cai putere benzină pe o distanță de aproape 200 de kilometri. Foarte puțin în regim urban. Traseul s-a desfășurat pe drumuri naționale și pe autostrăzi, unele dintre ele fără limită de viteză. Consumul indicat de computerul de bord la finalul zilei a fost de 6.5 litri/100 de kilometri. Cred cu tărie că valoarea ar putea fi mult mai bună dacă menajezi pedala de accelerație.
Oficialii Opel anunță un consum de 4.3 litri în regim NEDC și 5.2 litri în regim WLTP. Prin comparație, un Volkswagen Golf cu aceeași putere (130 de cai), dar cu motor de 1.5 litri și tehnologie de dezactivare a cilindrilor, are un consum mediu de 5.1 litri/100 de kilometri. Pe site nu este însă specificat dacă vorbim despre o valoare NEDC sau WLTP.
Ford Focus 1.0 Ecoboost de 125 CP promite o medie de consum de 4.7 litri în regim NEDC. Tot în același regim, Honda Civic 1.0 de 126 CP anunță o medie de 4.8 litri. Mazda3 mizează pe un motor Skyactiv-G de 122 de cai putere și consum mediu de 5.1 litri (NEDC). Renault Megane și noul motor de 1.3 litri și 140 CP conusmă 5.5 litri/100 km (tot NEDC).
Consumurile de combustibil pentru acest motor mi se par cam optimiste. Am un Astra k ST 1.4, 150 cp, cutie automata si pe DN-uri si autostrada consuma 5.6 litri/suta, 2 adulti + bagaje pentru un concediu. Sper ca modelul facelift sa nu lase impresia de masina facuta pe repede inainte.