Opel Astra Sports Tourer
Dominația dieselului
Anul 2013. Opel oferea în acel moment cel mai puternic diesel de 1.6 litri din lume. Lumea numea CDTI-ul „whisper diesel”. General Motors își iubea odrasla europeană, de dragul căreia a decis să retragă Chevrolet de pe Bătrânul Continent. Ba mai mult, credea în Opel. Și credea în diesel.
Pe atunci, nici urmă de Dieselgate și scandaluri legate de emisii mincinoase. Industria auto germană era optimistă. De cealaltă parte, PSA Peugeot-Citroen se lupta cu falimentul.
La Opel era liniște. Se investea mult în dezvoltarea motoarelor. GM avea un centru de tehnologie la Torino, în inima Italiei. 600 de ingineri lucrau acolo la un nou motor diesel.
Într-un interviu cu Pierpaolo Antonioli, șeful diviziei de motoare General Motors, aflam despre ce secret era vorba. Pierpaolo îmi declară șoptit: „dieselul nostru de 1.6 litri va putea oferi chiar și 160 de cai putere”.
Cred că am fost la un pas să-i spun „. Pierpaolo, lasă exagerările! Ați forțat voi cu 136 de cai putere din 1.6 litri, dar asta e prea de tot”.
Anul 2018. La cinci ani de la interviul meu cu Pierpaolo Antonioli de la Geneva, italianul parcă îmi apare în dreapta de fiecare dată când mă urc în mașina de test și-mi zice: „Ți-am spus eu”.
Mașina pe care Opel ne-a oferit-o la test vreme de o lună de zile este un Opel Astra Sports Tourer, echipat, ați ghicit, fix cu dieselul de 1.6 litri și 160 de cai putere.
care evacuare dubla ? inscriptia e BI-turbo ...de la ce BI ? are doua turbine ?