Motor / Transmisie
Nimic nu a oprit evoluția fulminantă a dieselului. Nici măcar scandalul Dieselgate. Agregatele pe motorină continuă să se vândă bine, iar ideea motorului Opel de 160 de cai putere nu pare deloc una nebună. Asta înseamnă planificare. E un sentiment copleșitor să poți conduce un motor despre care acum cinci ani vorbeai aproape în secret. Are patru cilindri și, din fericire, poate păstra titulatura de „whisper diesel” până pe la 2500 de rotații, ca și fratele său de 136 de cai putere.
Însă, spre deosebire de acesta, cuplul motor este ceva mai generos. Avem 350 de Nm, livrați încă de pe la 1500 de rotații. E semn bun. Break-ul se mișcă bine, atât în oraș cât și în afara lui. Are resurse îndestulătoare. fie că ești un simplu familist, fie că ești un șofer care iubește o mașină cu puțin elan. Plaja de turații este îndestulătoare, iar cei patru cilindri își propun să nu te dezamăgească.
Fără îndoială ai parte de mai multă vitalitate și mai mult aplomb în interiorul lui Astra Sports Tourer alături de dieselul de 160 de cai putere.
Transmisia manuală cu șase trepte nu se numără printre cele mai bune din segmentul compact. Are o timonerie lungă și are momente când agață. În plus, vine la pachet cu un ambreiaj care cuplează extrem de repede și s-ar putea să te trezești că ori nu l-ai călcat suficient, ori că l-ai eliberat prea repede.
Mariajul dintre excelentul diesel de 160 de cai putere și cutia manuală nu este unul extrem de reușit. Etajarea cutiei a fost gândită cu primele patru trepte ușor mai scurte, pentru a favoriza acelerația. Nici ultimele două nu sunt foarte lungi, întrucât te vei găsi rulând în treapta a șasea, la 1500 rpm, când vitezometrul indică 80 de km/h.
care evacuare dubla ? inscriptia e BI-turbo ...de la ce BI ? are doua turbine ?