Motor / Transmisie
Dacă în urmă cu ceva timp am condus noul Corsa facelift în versiunea pur electrică, de această dată am experimentat versiunea echipată cu motorul pe benzină, de 1.2 litri, care dezvoltă 100 de cai putere la 5.500 de rotații pe minut și 205 Nm cuplu la 1.750 rpm.
Cei 100 de cai putere sunt suficienți pentru mediul urban. Pentru a te strecura prin trafic, chiar nu ai nevoie de mai mult. Este o mașină destul de fâșneață în această configurație, care nu te va lăsa la greu nici la drum lung, în cazul unei depășiri.
Dacă activezi modul de rulare Sport, propulsorul răspunde puțin mai rapid la comenzi, iar transmisia menține mai mult o treaptă de viteză inferioară.
Fiind vorba despre un motor cu 3 cilindri este destul de gălăgios, mai ales atunci când turațiile cresc. Pe de altă parte, la ralanti, propulsorul are vibrații destul de pronunțate.
Transmisia este una automată cu 6 rapoarte. Nu este cea mai precisă cutie de viteze din industrie, dar la un condus normal nu simți foarte tare întârzierile. Ele apar atunci când apeși pedala de accelerație la podea și observi că durează puțin.
Până la urmă vorbim despre un model de oraș, așadar nu este nicio surpriză aici.
"...dar nu ar trebui să exagerezi cu distanța, pentru că sentimentul de oboseală s-ar instala mai rapid decât în alte situații." Ce repede obosiți câte unii! Hai să nu exagerăm! Anul trecut am făcut vreo 1800 de km în 4 zile. Două persoane și bagajul aferent, în țară, pe drumuri naționale & europene și mai puțin pe autostrăzi, cu o altă marcă dar cu exact aceleași caracteristici și la dimensiune și la motor. Și nu a fost absolut deloc obositor. Nicio clipă nu am simțit oboseala. Asta este doar în mintea nostră! Ne raportăm doar la suv-uri și motoare de la 2 litri în sus, vezi doamne, doar acolo e confort. E ca și cum ai spune că viața e frumoasă doar în vilă, la bloc e mai stresant...