Interior
Dacă Peugeot, și el tot parte din Stellantis, a mizat pe un interior destul de futurist pentru 208, germanii de la Opel au ales calea conservatorismului în cazul lui Corsa facelift. Cu alte cuvinte, vorbim despre un habitaclu cu un aer clasic, în care negrul este predominant.
Zone acoperite cu plastic tare găsești mai peste tot, inclusiv în partea superioară a portierelor. Dar, Opel a mai "îndulcit" puțin situația cu o serie de inserții din piele ecologică. În funcție de nivelul de echipare pentru care optezi, pielea sintetică poate fi înlocuită cu microfibră.
Volanul este nou odată cu acest facelift și este teșit în partea inferioară. La fel ca multe alte modele de ultimă generație, cu funcțiile sistemului de climatizare poți interacționa prin intermediul display-ului central. Dar, pentru cei care nu doresc asta, Opel a păstrat și butoanele fizice aferente.
Scaunele din față oferă un suport lateral destul de bun, dar la drum lung s-ar putea ca șezutul și spătarul să ți se pară puțin cam tari. În cazul mașinii testate de noi, tapițeria a fost din stofă neagră, cu o serie de inserții albe și gri.
Pe bancheta spate, spațiul este destul de limitat, mai ales dacă pasagerii au o înălțime peste medie. Spre exemplu, eu, la 1.92 metri, am stat cu genunchii lipiți de scaunul șoferului și nu am putut să îmi îndrept capul pentru că împingeam destul de tare în plafon.
În ceea ce privește spațiile de depozitare, ele sunt suficiente, și ca număr, și ca volum. Torpedoul este foarte încăpător, dar nici cotiera centrală nu stă deloc rău din acest punct de vedere.
Antifonarea nu este chiar punctul forte al lui Opel Corsa facelift. Și vei resimți acest lucru mai ales la viteze de autostradă. Dar, dacă utilizezi mașina mai mult în oraș, nu te va deranja acest aspect.
Cu bancheta în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 309 litri. Țin minte că atunci când am testat versiunea electrică avea un portbagaj de 267 de litri. Tocmai din cauza bateriei, montate sub podea. Deci ai un avantaj la încărcarea bagajelor, dacă ești fan motoare termice.
Peugeot 208 are un portbagaj de 352 de litri, la fel ca Hyundai i20, iar Renault Clio facelift este campion cu 391 de litri.
"...dar nu ar trebui să exagerezi cu distanța, pentru că sentimentul de oboseală s-ar instala mai rapid decât în alte situații." Ce repede obosiți câte unii! Hai să nu exagerăm! Anul trecut am făcut vreo 1800 de km în 4 zile. Două persoane și bagajul aferent, în țară, pe drumuri naționale & europene și mai puțin pe autostrăzi, cu o altă marcă dar cu exact aceleași caracteristici și la dimensiune și la motor. Și nu a fost absolut deloc obositor. Nicio clipă nu am simțit oboseala. Asta este doar în mintea nostră! Ne raportăm doar la suv-uri și motoare de la 2 litri în sus, vezi doamne, doar acolo e confort. E ca și cum ai spune că viața e frumoasă doar în vilă, la bloc e mai stresant...