Interior
Așa cum menționam și în testul lui Opel Grandland X, fratele său mai mare, dezvoltat tot pe platformă PSA (frate cu Peugeot 3008), primul lucru pe care îl observi dincolo de portiera lui Crossland X este absența mirosului specific al plasticelor de la interior. Habitaclul a devenit acum inodor, iar asta nu poate fi decât un lucru bun pentru cei cu sensibilități de acest gen.
Interiorul este caracterizat de un amestec de materiale diferite: plastic moale pe planșa de bord, plastic tare și neprietenos în partea inferioară și la nivelul portierelor. Din fericire, Opel a păstrat designul fraților mai mari, caracterizat de o simplitate a liniilor și o ergonomie bună. Se simt și câteva urme de Peugeot atunci când ne uităm la mânerele interioare ale portierelor, la centrul de comandă pentru geamurile electrice și la pedale. Dar atât.
Pentru cei care nu au conștientizat asta până acum, Crossland X este un surogat, adică un crossover născut pentru a lua locul lui Meriva, monovolumul de segment B, care nu s-a vândut excelent în ultimii ani. Vinovate au fost SUV-urile, care au înghițit aproape complet piața monovolumelor. Prin urmare, asemeni partenerilor de la Peugeot, care au făcut din vechile MPV-uri 3008 și 5008 adevărate SUV-uri, Opel s-a conformat și a transformat vechiul Meriva în Crossland X.
Iar asta nu e tocmai un lucru rău. Crossover-ul păstrează urmele unui monovolum autentic, cum ar fi cotiera fixată pe spătarul scaunului, spațiile de depozitare uriașe de pe consola centrală și buzunarul extrem de încăpător al portierelor. Spațiul de pe locurile din spate este și el generos, atât la picioare, cât și la nivelul capului.
Problema e că accesul pe bancheta din spate nu mai este așa de facil ca în cazul vechiului Meriva, care avea uși cu deschidere opusă. E ceva mai greu și asta pentru că portierele spate sunt destul de înguste, iar deschiderea lor nu este foarte largă.
Portbagajul are o valoare de 410 litri, identică cu cea a lui Citroen C3 Aircross și Peugeot 2008. Crossland X este mai încăpător la capitolul bagaje decât Renault Captur, Ford Ecosport, Suzuki Vitara, Mazda CX-3 și Nissan Juke. În plus, poate fi comandat cu un fund dublu pentru portbagaj, care ajută la o mai bună compartimentare.
După toate aceste analize, concluzia este simplă: chiar dacă e mai mic cu 6 centimetri decât Mokka X, Crossland X pare să fie mai încăpător.
Comentariu foarte detaliat. Multumim frumos. Din pacate iarasi GARDA LA SOL - nespecificata de automarket...... Asa da o nota generala de 8-9 site-ului automarket.ro dar cred ca ar fi important de mentionat si acest DETALIU - la fisa tehnica a autovehiculelor - important pentru multi cititori, atunci i-as da nota 9-10 !!!! Daca te apuci sa cauti prin alte site-uri gasesti pana la urma: 15,7 cm. Pacat ca OPEL nu ofera pentru modelul Crossland si versiuni 4x4 sau hibrid/electrica - cel putin deocamdata.....Masina nu arata deloc rau Nota generala 8-9///