Calitate / Pret
Opel Grandland X are unul dintre cele mai accesibile prețuri de pornire din segment: 18.700 de euro, valabil pentru versiunea pe benzină de 130 de cai putere. Dieselul pleacă de la 20.600 de euro, însă dacă vă doriți nivelul de echipare testat de noi, atunci trebuie să scoateți din buzunar 24.400 de euro.
Dacă ne uităm în segment, vedem că cel mai ieftin Honda CR-V diesel pleacă de la 26.600 de euro, deci nici măcar nu poate fi luat în discuție. Ford Kuga este și el mai scump, versiunea de 120 de cai putere și echipare Titanium ajungând la 26.000 de euro.
Cel mai ieftin Hyundai Tucson cu o motorizare comparabilă costă 28.400 de euro, însă omologul Kia Sportage ajunge la 24.100 de euro, deci insesizabil mai abordabil.
Nissan Qashqai este și el ceva mai scump, nivelul de echipare Tekna al versiunii de 1.5 litri fiind evaluată la 26.100 de euro. Fratele prin alianță, adică Peugeot 3008, cu nivelul de echipare Allure și aceeași motorizare, ajunge să coste și el peste 26.000 de euro.
Renault Kadjar pare a fi o alegere ceva mai accesibilă, versiunea de 1.5 litri și echipare Zen ajungând la 20.700 de euro. Și Seat Ateca pare a fi o alegere chibzuită, însă nivelurile de echipare disponibile pentru versiunea comparabilă, de 1.6 litri și 115 cai putere, sunt ceva mai modeste.
Despre Volkswagen Tiguan nici nu are rost să mai amintesc, întrucât banalul Trendline, adică nivelul de intrare în gamă, pleacă de la 24.000 de euro pentru versiunea de 2.0 litri și 115 cai putere. Și Toyota RAV4 joacă în altă ligă, având în vedere prețul său de pornire de 26.700 de euro.
De ce ai alege acest motor diesel in defavoarea celui pe benzina ? Pentru 1 litru de combustibil in plus la 100 de km ? Si mai dai si aproximativ 2.000 euro in plus pe el. Ah. si sa nu uit: 1.2-ul pe benzina este mai performant decat acest 1.6 diesel.