Consum
Acesta este cel mai important capitol pentru potențialii clienți ai lui Opel Grandland X Hybrid4. În fond, achiziția acestei mașini ar trebui justificată în primul rând de cifrele obținute aici. Așa cum spuneam și mai sus, crossover-ul german beneficiază de două motoare electrice. Ele sunt ținute în viață de o baterie de 13.2 kWh, aceeași capacitate ca și în cazul fratelui Peugeot 3008 Hybrid4.
Această baterie asigură o autonomie maximă de 59 de kilometri, valoare calculată în regim WLTP. Opel ne-a pus la dispoziție un traseu mixt, care a inclus atât autostradă, cât și drum montan. Am rulat 100% electric pe autostradă și puțin din traseul montan. Am adunat 35 de kilometri, semn că în oraș poți obține o autonomie chiar mai bună. Mai ales dacă folosești funcția de recuperare a energiei. Pe levierul transmisiei există treapta B, care asigură această recuperare. Se poate face pe mai multe niveluri de intensitate și chiar poate opri mașina.
De reținut că valoarea totală a autonomiei ar putea fi influențată de dimensiunea mai mică a rezervorului, adică 43 de litri.
Atunci când vine vorba de încărcare, SUV-ul este oferit standard cu un încărcător de 3.7 kW, capabil să umple bateria în aproximativ 4 ore. Cu un încărcător opțional de 7.4 kW, încărcarea se poate face într-o oră și 55 de minute. Ca în cazul oricărui hibrid plug-in, nu există posibilitate de încărcare rapidă.
După cum ziceam, în cadrul testului meu din Germania, prima porțiune de traseu a însumat 85 de kilometri. După ce am epuizat bateria și am parcurs cei 35 de kilometri electrici, am trecut în modul de rulare Hybrid și consumul a urcat la 5.7 litri/100 de km. E departe de ce ne anunță Opel în fișa tehnică, adică 1.4 litri/100 de km, dar tot e foarte bine pentru un SUV care are 300 de cai putere.
Dacă ne uităm în segment vedem că este o valoare similară cu cea promisă de fratele său francez din curtea Peugeot. De asemenea, tot 1.4 litri/100 de km promite și noul Ford Kuga PHEV, dar aici vorbim despre o putere totală mai mică. Și Kia Niro PHEV oferă cu mult mai puține resurse, dar anunță un consum mediu de 1.3 litri/100 de km. Nu l-am uitat nici pe Mitsubishi Outlander PHEV, deja un veteran în segment. Promite 2 litri/100 de km, deși are doar 230 CP.
Interesant articol... si masina. Foloseste acelasi sistem PHEV de pe Peugeot 3008 PHEV. Arata bine. Interiorul imi place. Design-ul imi place. Volumul portbagajului a scazut foarte mult. Sub 400 l. Cui se adreseaza: familisti ?! Nu cred ! Nu este masina de familie ! Are spatiu cam putin pe locurile din spate, si portbagaj de hatchback ! Nu este masina de familie ! Este masina pentru tineri ! Ok, poate sa fie si pentru familie, dar este putin spatiu. Da, ii poti pune o cutie de bagaje... Cred ca mergea si soft-road la "facuta pentru" Este ok pentru niste iesiri in natura. Masina este ok. PS: In text, scrie 395 l. In tabel apare 390 l volum portbagaj. "identică cu cea a fratelui Peugeot 3008 Hybrid4." Atunci sunt 395 l Interesant SUV PHEV ! Majoritatea "lucrurilor" (parti tehnice, inclus si sistem PHEV, etc.) sunt de pe Peugeot 3008 PHEV. Sistemul PHEV este exact cel de pe 3008 PHEV !