Motor / Transmisie
Când te urci la volanul unui model care poartă particula GSi, te aștepți să ai sub capotă un motor pe benzină extrem de puternic. Există însă și momente atipice în viață, iar unul dintre acelea e cel în care ești invitat să intri într-un GSi diesel. În testul de astăzi păstrăm însă puritatea acronimului și alegem să ignorăm varianta diesel de 2.0 litri și 210 cai putere pe care Opel o pune la dispoziție pe Insignia GSi. A fost alegerea noastră.
Versiunea pe benzină a lui Opel Insignia GSi (în anii '80-'90, sintagma "GSi pe benzină" era un pleonasm cât casa) are un motor de 2.0 litri care produce 260 de cai putere la 5.300 rpm și 400 Nm între 2.500 și 4.000 rpm, iar resursele sunt livrate către ambele punți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală inteligent. Tehnologia pregătită de Opel este capabilă să controleze chiar și cuplul transmis către fiecare roată de pe puntea spate, iar acest lucru asigură un comportament subvirator întârziat.
Motorul de 2.0 litri benzină este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte care a primit un software gândit special pentru versiunea GSi. Schimbările se fac rapid, fără să fie resimțite într-un mod neplăcut la nivelul habitaclului. Transmisia pusă la dispoziție de Opel poate fi contralată manual, atât cu ajutorul levierului, cât și cu padelele poziționate pe coloana de direcție în spatele volanului.
Mi-ar fi plăcut să scriu că motorul de pe Insignia GSi oferă o explozie de putere plăcută, dar lucrurile nu stau chiar așa. Plecările de pe loc sunt relativ lente pentru acest segment, în ciuda faptului că ai sub capotă 260 de cai putere. Iar faptul că Insignia GSi se mișcă destul de încet se observă cât se poate de clar în timpul necesar pentru 0-100 km/h: 7.2 secunde. Totuși, imediat ce treci de 50 km/h, apatia acului vitezometrului dispare și acesta începe să indice valori mari destul de rapid. La viteze de autostradă, motorul lui Insignia GSi nu dă semne de oboseală.
În funcție de modul selectat (Tour, Standard, Sport), răspunsurile oferite de motor sau de transmisie diferă. În modul Tour, doza de anestezic injectată motorului își face treaba cu brio, iar transmisia se trezește greu. Imediat ce treci pe modul Sport, vei simți cum cei patru cilindri își întind articulațiile și te servesc mult mai prompt. În același timp, cutia de viteze devine mult mai sensibilă la cererile făcute prin intermediul pedalei de accelerație.
În plus, în modul Sport sau la kick-down, sistemul audio intervine peste sunetul oferit de motor, pentru a-l potența. De ce a ales Opel această soluție? Nu știm să vă răspundem, mai ales că nemții au cunoștințele necesare, iar istoria a arătat că știu să facă motoarele să sune diabolic.
Confirm timpul de accelerare mai lent fata de rivali Motivul e simplu - Opel a decis sa "sugrume" cuplul in tr 1 si 2 pana la 1500rpm pentru a proteja cutia Sunt f multe discutii pe forumul dedicat din Germania insa benzina platest tribut diselului care cu un cuplu de 480Nm este la limita cv. Si pentru ca nu s-au obosit sa le regleze diferit in functie de motrizari, benzina este penalizata la demaraj. In schimb de la 50km.h in sus si in reprize 50-130, 80-150 etc , are exact acieasi timpi cu Passat si Superb. Consumul mediu in Bucuresti esti 12% fara sa merg economic. Per total f multumit de masina. Sper sa fie fiabila in timp. Bafta