Motor / Transmisie
Noul motor 1.6 CDTI de 136 CP este silenţios. Aceasta este prima impresie pe care ti-o dă noul propulsor Opel după ce te-ai urcat la volanului Mokka. Faţă de propulsorul de 1.7 CDTi, diferenţa de zgomot perceput în habitaclu este semnificativă.
Noul propulsor de 1.598 cmc furnizează 136 CP între 3.500 şi 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm între 2.000 şi 2.250 rpm. Cuplul disponibil de la turaţii joase face ca Mokka să se simtă foarte bine în oraş, motorul răspunzând prompt la orice atingere fină a pedalei de acceleraţie. Este rafinat şi mult mai plăcut în utilizare faţă de motoarele diesel din familia veche CDTI. Mult mai elastic şi cu un set de resurse respectabil, noul motor se potriveşte foarte bine cu caracterul lui Mokka şi va deveni, probabil, cel mai bine vândul propulsor pentru acest model. Şi nu numai, pentru că noul 1.6 va apărea în scurt timp în oferta tuturor modelelor Opel, fiind o alternativă excelentă care se potriveşte mai multor segmente, de la Corsa la Insignia.
Pe modelul testat de noi, motorul diesel de 136 CP era asociat cu cutia de viteze manuală cu şase trepte, cu o acţionare suficient de precisă şi rapoarte etajate corect. Noul motor diesel este disponibil atât cu tracţiune integrală, cât şi pentru versiuni cu tracţiune faţă.
Noul propulsor nu are nevoie de aditivul AdBlue, emisiile sale poluante fiind suficient de mici pentru a nu mai fi nevoie de un rezervor suplimentar pentru aditivul folosit de atât de multe modele diesel concurente. Opel foloseşte, totuşi, AdBlue pe acest motor pe versiunea existentă pe monovolumul Zafira.
Noul motor este construit din bloc din aluminiu, ceea ce a adus o reducere semnificativă a masei. Acesta este cu aproximativ 20 de kilograme mai uşor faţă de propulsorul anterior. Unitatea 1.6 CDTI utilizează o turbină cu geometrie variabilă, sistem de injecţie common-rail şi injectoare capabile să furnizeze carburant la o presiune de 2.000 bari.
Nu stiu ce parere aveti voi dragi utilizatori/ cititori automarket dar sincer chiar nu le vad rostul la asemenea masini - deja exemplarul de fata ajunge sa coste cat o masina de volum, de segment D ceea ce mi se pare aiurea daca stam sa ne gandim cam ce platforme au la baza asa zisele suvulete clasa B. Proprietarii lor cumpara de fapt doar un vis si o imagine ....un vis de a ajunge unde altii nu pot in conditii dificile meteo si de teren.....si o imagine conform careia "uite domnule si-a luat jeep. mai mic dar e jeep , e un om important (chipurile), a reusit in viata, si l-a luat pentru siguranta....siguranta de multe ori falsa (nu intotdeauna)........"