Opel Mokka
Cu integrală
În anul 1933, în patria europeană a preparării cafelei, inventatorul italian Luigi de Ponti a avut o idee genială. A desenat un ibric special, devenit apoi simbol al cafelei la nivel mondial. Astăzi invenția sa continuă să fie produsă sub numele de Moka Express de către compania Bialetti Industries, cea care a și cumpărat patentul lui De Ponti în 1933.
De-a lungul deceniilor, invenția a devenit utilizată la scară largă de publicul din Europa și America Latină. Un simbol al cafelei, ibricul Moka a dat naștere unor lucrări de artă contemporană, existente în toate muzeele mari dn lume.
Poate că Opel Mokka nu a inventat segmentul SUV-urilor mici, dar cu siguranță a contribuit la dezvoltarea sa. Modelul germanilor este foarte bine primit în Europa, acolo unde publicul a descoperit dragostea pentru mașini cu o gardă la sol mai înaltă și aspect de crossover.
Am petrecut aproape 2500 de kilometri cu modelul germanilor pentru a vedea dacă face cinste unui segment atât de pretențios.
Ceea ce nu am sa inteleg niciodata este motivul pentru care cei de la Opel se incapataneaza sa lipseasca un SUV, fie el si micut, cu un sistem 4x4 destul de performant, de unul dintre avantajele pe care le are un asemenea vehicul si ii limiteaza capacitatea de trecere folosind bara aceea extrem de joasa. Masinuta arata foarte bine. Am condus una pe zapada si m-a impresionat cat de stabila poate sa fie si cat de eficient este sistemul 4wd. Insa gard la sol sub spoiler este incredibil de mica si iti taie orice chef de a iesi de pe asfalt.