Motor / Transmisie
Călătoria a început la București, a continuat cu Budapesta și Viena, pentru a se încheia 2500 de kilometri mai târziu tot în capitala noastră. Ne-a fost alături un motor diesel de 1.6 litri CDTI, botezat de constructor ”whisper diesel” sau ”dieselul care șoptește” pentru că este silențios.
Și pe bună dreptate, pentru că asta este prima trăsătură care îți atrage atenția: spre deosebire de un clasic 1.7 CDTI, noua unitate este, fără îndoială mai tăcută. Nu vă imaginați că a dispărut complet temperamentul unui diesel, acesta fiind totuși prezent mai ales după ce săriți de 2700 de rotații.
Resursele sunt mai mult decât suficiente pentru un crossover de asemenea dimensiuni. Unitatea de 1.6 litri oferă 136 de cai putere și 320 de Nm. Până nu demult era cel mai puternic motor diesel de 1.6 litri. Au venit însă japonezii de la Honda și le-au suflat titlul germanilor.
Așadar resurse puternice, cu un moment motor generos, din care vă veți înfrupta din plin pe o plajă de turații destul de mică. Motiv pentru care trebuie să exploatați corect transmisia manuală cu șase trepte. Precizia sa este decentă, însă timoneria este cam lungă. Etajarea treptelor este și ea corectă, primele favorizând o accelerare bună. Per total însă, treptele sunt ușor lungi, ceea ce ajută consumul.
Ceea ce nu am sa inteleg niciodata este motivul pentru care cei de la Opel se incapataneaza sa lipseasca un SUV, fie el si micut, cu un sistem 4x4 destul de performant, de unul dintre avantajele pe care le are un asemenea vehicul si ii limiteaza capacitatea de trecere folosind bara aceea extrem de joasa. Masinuta arata foarte bine. Am condus una pe zapada si m-a impresionat cat de stabila poate sa fie si cat de eficient este sistemul 4wd. Insa gard la sol sub spoiler este incredibil de mica si iti taie orice chef de a iesi de pe asfalt.