Tinuta de drum
Nu cred că vede cineva dintre voi în Opel Mokka un SUV dedicat off-road-ului. E clar că vorbim despre un crossover de mici dimensiuni, care nici măcar nu-și propune să se bată cu etalonul segmentului la acest capitol, Jeep Renegade.
Opel Mokka beneficiază de tracțiune integrală și asistent la coborâre, dar sunt elemente care pot și vor fi folosite în situații extrem de rare. Tracțiune integrală oferă siguranță pe șoselele acoperite cu zăpadă sau ploaie, iar de asta ne-am convins de-a lungul traseului nostru. Pentru că, în ciuda unui ruliu destul de prezent, aderența s-a menținut bine, iar Mokka nu a dat semne de nesiguranță.
Direcția nu este nici ea extrem de precisă, fiind ușor mai relaxată și deosebit de manevrabilă în zonele urbane. Și tot în zonele urbane, unde întâlnim gropi sau linii de tramvai reușim să ne dăm seama că suspensia lui Mokka absorbe bine denivelările și nici măcar nu scrâșnește din dinți când o supui unor astfel de torturi.
Ceea ce nu am sa inteleg niciodata este motivul pentru care cei de la Opel se incapataneaza sa lipseasca un SUV, fie el si micut, cu un sistem 4x4 destul de performant, de unul dintre avantajele pe care le are un asemenea vehicul si ii limiteaza capacitatea de trecere folosind bara aceea extrem de joasa. Masinuta arata foarte bine. Am condus una pe zapada si m-a impresionat cat de stabila poate sa fie si cat de eficient este sistemul 4wd. Insa gard la sol sub spoiler este incredibil de mica si iti taie orice chef de a iesi de pe asfalt.