Motor / Transmisie
Acel ajutor de la PSA se va observa imediat ce vei începe să cauți date tehnice despre noul Mokka-E. Asta pentru că, dacă știi cu ce specificații vin mașini precum Peugeot e-208, Citroen e-C4, Peugeot e-2008 sau Opel Corsa E, vei ști imediat și ce se află sub capota modelului Opel.
Practic, cei de la PSA și cei de la Opel au la dispoziție o platformă nouă, numită CMP, care găzduiește atât modele cu motoare cu combustie internă, cât și modele complet electrice.
Sub capotă se află un motor electric ce poate dezvolta până la 136 CP și 260 Nm cuplu. În spiritul clasic al mașinilor electrice, cuplul maxim este disponibil din momentul în care motorul electric începe să se învârtă. Acesta este transmis exclusiv roților față prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă de viteză.
Așadar, răspunsul mașinii la cea mai fină atingere a pedalei de accelerație va fi prompt, dar nu vă așteptați la ruperi de ritm care te vor lăsa cu gura căscată. Motorul electric se descurcă onorabil, mai ales în mediul urban, pentru care, de altfel, a fost gândit Mokka-E.
Pe scurt, accelerația instantanee, deși nu e brutală, este suficientă pentru a te strecura rapid de pe o bandă pe alta, la nevoie.
Pe consola centrală vei găsi și trei moduri de condus, de la Eco, la Normal și Sport, însă diferențele sunt minore când vine vorba de livrarea puterii. Sigur, modul Eco va livra resursele motorului ceva mai domol, dar chiar și în modul Sport, accelerația este cel mult vioaie, nicidecum sportivă.
În afara orașului, la viteze de peste 100 de km/h, vei simți nevoia de mai multă putere, iar consumul va crește observabil. Și depășirile pe autostradă vor solicita destul de mult resursele mașinii.
Dacă în Germania câștigi volanul lui peshte la categoria sub 25.000 euro, în România îl câștigi la categoria sub 33 ? ? ?