Consum
Conform estimărilor oficiale Opel, obținute în urma testării mașinii în noul ciclu WLTP, Mokka-E ar trebui să ofere o autonomie de până la 322 de kilometri. Sigur, aceasta e doar o estimare, obținută în anumite condiții de testare. Rezultatele obținute de noi au fost un pic diferite.
Prin oraș, după parcurgerea a peste 100 de kilometri, la o temperatură exterioară de aproximativ 13 grade Celsius, am observat un consum de 16.7 kWh/100 km. Având în vedere capacitatea netă a bateriei, estimarea noastră de autonomie ar fi de 270 de kilometri.
În afara orașului, la o viteză medie de 73 km/h, consumul afișat a scăzut la 14.7 kWh, acesta traducându-se într-o autonomie potențială de circa 306 kilometri. Pe autostradă însă, la proba de foc a electricelor, consumul a crescut la 26 kWh/100 km, reducând autonomia potențială la circa 170 de kilometri.
Pentru încărcarea acumulatorului din podeaua lui Mokka-E, poți folosi o multitudine de încărcătoare sau prize. La o priză casnică, procesul ar dura în jur de 14 ore, dar majoritatea utilizatorilor vor dori să folosească cea mai rapidă metodă disponibilă. Aceasta ar fi o priză DC, unde mașina germană poate trage cu maxim 100 de kW. Asta ar putea duce nivelul bateriei de la 5% la 80% în doar 30 de minute.
Printre rivalii lui Opel Mokka-E vei găsi frații de platformă, Peugeot e-2008 sau Citroen e-C4. Aceste două oferte de franțuzești vin tot cu motor de 136 CP și o baterie de 46 kWh. Comparația doar între frați nu este neapărat elocventa așa că am luat în considerare și alți rivali, respectiv Kia e-Soul și Hyundai Kona EV, ambele în versiunile cu 136 CP.
Consumul mediu declarat de Kia pentru e-Soul este de 15.6 kWh/100 km, cu o autonomie estimată la 276 de kilometri cu o singură încărcare. De cealaltă parte, Hyundai Kona EV este și mai eficient, cu un consum de 14.3 kWh/100 km, și o autonomie de 305 kilometri. Asta în condițiile în care vorbim despre versiunea e-Soul care folosește o baterie de 39 kWh, la fel ca fratele de platformă, Kona EV.
Peugeot e-2008 are o autonomie estimată de producătorul francez la 331 de kilometri, cu un consum mediu estimat de 13.6 kwh/100 kilometri. În același timp, Citroen e-C4 pretinde 350 de kilometri cu o singură încărcare, la un consum mediu de 12.9 kWh/100 km.
Dacă în Germania câștigi volanul lui peshte la categoria sub 25.000 euro, în România îl câștigi la categoria sub 33 ? ? ?