Opel Zafira facelift

2.0 Diesel Turbo (CDTI) 170CP Man6 S/S Edition
4.0
de Mircea Meşter, joi, 7 iulie

Ultimul cartuș

Opel Zafira este, alături de alte 3-4 monovolume compacte care se găsesc încă pe piața din România, unul dintre ultimii mohicani ai unui segment pur dedicat familiei. Mașini cu șapte locuri al căror avantaj este spațiul interior și versatilitatea din habitaclu. Mașini concepute, create și construite exclusiv pentru familiști.

Problema este că acest segment este unul care se stinge încet-încet sub presiunea SUV-urilor și a crossoverelor. Și nu e vorba de România, o țară în care acest tip de caroserie a fost privit întotdeauna ca o ciudățenie, ci de întreaga Europă, continent care a început să ignore monovolumele clasice tradiționale și să mizeze pe oferta ceva mai complexă din zona SUV.

Până la urmă, un monovolum este o mașină de familie și atât, iar imaginea unui bărbat sau a unei femei la volan într-un monovolum gol este ușor ciudată. În schimb, un SUV poate fi și mașină de familie, și one-driver car, și cărăuș pentru bagaje și, în plus, are o gardă la sol care-ți permite să intri din când în când și pe macadam, cu sau fără integrală. 

Paranteză: Opel lucrează deja la un SUV/crossover compact despre care oficialii mărcii susțin că nu va înlocui Zafira, ci va completa gama compactă cu o binevenită variantă de care era nevoie ca de apă la Opel. Pentru că Antara e deja piesă de muzeu.

Mai mult, până să ajungi la monovolume mai ai de călcat și prin break-uri, mașini care în versiune cross sunt din ce în ce mai atrăgătoare și devin soluții demne de luat în seamă de o familie numeroasă care are nevoie de bagaje.

Și atunci, ce mai caută monovolumele în viața noastră? De ce nu sunt ele extirpate pur și simplu din gamele constructorilor auto? De ce insistă constructorii cu acest tip de mașină?

Răspunsul e simplu: pentru că există încă familii pentru care șapte locuri într-o mașină reprezintă criteriul principal de alegere a viitoarului model de familie. Și pentru că spațiul oferit de un monovolum este inegalabil în segmentul compact. Iar dacă vă aflați în raza acestui tip de cerințe, noul Zafira facelift ar putea să vă intereseze. L-am testat în Germania și vă spunem la ce să vă așteptați.

  • verde, joi, 07.07.2016 10:05

    Unde mai vezi familii cu 5 copii? Ce capacitate are portbagajul în varianta cu 5 locuri? Există în ofertă un motor pe benzină mai mic?

  • mircea, joi, 07.07.2016 10:35

    @verde: Toate informațiile pe care le ceri aici sunt în textul de mai sus. Avem așa: 710 litri în configurația cu 5 scaune. Există motor mai mic, versiunea de bază: 1.4 de 120 CP. În altă ordine de idei, o familie nu e compusă doar din tată, mamă și copii. 7 locuri pot să fie mai polivalente decât ne ține pe noi calculul :)

  • qid, joi, 07.07.2016 12:50

    @verde E suficient sa ai 3 copii (mici) si deja ai nevoie de de 7 locuri: copiii trebuie sa stea in scaun de copil; mama trebuie sa stea langa bebe (scoica). Si chiar cu 2 copii in spate, locul din mijloc intr-un sedan/break nu prea mai e utilizabil (eventual doar pe distante scurte), o a 5-a persoana ar sta inconfortabil.

  • Scorpionul.negru, joi, 07.07.2016 13:06

    @verde Unde ? E plina tara de familii numeroase ! Numai ca nu au bani de ea ! Aia e alta poveste...

  • Albastru, joi, 07.07.2016 15:18

    Automarket am o intrebare pt voi baieti ati avut vreo masina la test sa fie perfecta din punctul vostru de vedere,sa aibe ,de toate ......dotarile necesare sper sa fiu inteles adica calitate-pret lux dotari consum,adica punctajuo maxim 5 sau 10 din 10 cum era de demult Va multujmesc sunt curios

  • joe, joi, 07.07.2016 16:56

    toata lumea intreaba unde mai sunt familii numeroase?....pai indienii autohtoni, le mai ataseaza si o remorca....(((((((((

  • mircea, joi, 07.07.2016 18:44

    @Albastru Nu, nu am dat încă de mașina perfectă. Dar căutăm.

  • lulu, joi, 07.07.2016 21:28

    @joe da dar indienii autohtoni isi vor lua masina asta peste 10 ani la mana a doua! Acum e plina tara de VW Touran tot de 10 ani vechime evident, una dintre putinele masini reusite de VW nimic de zis.

  • DZ, vineri, 08.07.2016 09:46

    @lulu Vw e una dintre ultimele alegeri la care ar trebui sa se gandeasca un om cand vrea sa-si cumpere un monovolum compact, full-size sau mini-mpv. Alternative de bun simt, confortabile, super versatile, gasesti din plin: c4 picasso, scenic, espace, s-max, zafira, 3008, ignis sau chiar b-class de la mercedes. Trebuie doar sa fii deschis la minte. Din momentul in care te numesti VOLKSwagen (volks? care popor?) si ajungi sa concurezi la pret Mercedes-Benz, folosind motorizari dintr-o schema de inselatorie, atunci ceva e in neregula. Ceva grav!

  • @armstrong, sâmbătă, 09.07.2016 22:42

    Daca Designul interior este fără sare și piper, atunci la Volskwagen cum este?? Taiat din topor....sau cum?? Pe de-o parte designul este coerent (care design?? exterior??) iar pe cealalta parte designul este fara sare si piper...sunteti amuzanti :)

  • f, luni, 11.07.2016 15:47

    Pt Mircea as dori sa-ti fac o sugestie. La performante sa iei in calcul mai multi paranetrii nu doar viteza 0-100km. Sa ti cont si de elasticitate 80 -120, viteza in 400 de metri, 0-50 km, si distanta de franare 100-0 km, cum fac revitele de prin germania de exemplu. Cred ca asa ar fi mai corect ca cititorii sa isi faca o impresie. E doar o parere si nu vreau sa supar pe nimeni ci doar ca totul sa fie mult mai clar pt. ca nu cred ca isi cumoara cineva masina pt. liniute dar depasiri facem toti si cred ca e mai important sa sti pe ce te bazezi cand vrei sa depasesti. Multumesc

  • Ei, marţi, 12.07.2016 09:00

    @joe Dacia 1310 a primit 4.9 daca nu ma insel :))) a fost cea mai aproape de perfectiune :D