Motor / Transmisie
Noul Zafira este un facelift, astfel că va păstra în mare motorizările pe care le puteai comanda pe monovolumul Opel și până acum. Avem o benzină și un diesel "mici", de 1.4 și 120 CP, respectiv de 2.0 CDTI și 130 de cai putere, în timp ce motoarele de vârf vor fi un diesel 2.0 CDTI de 170 CP și o "benzină" turbo de 1.6 litri și 200 de cai putere. Personal nu văd rostul motorului pe benzină de 200 CP în contextul în care vorbim de o mașină de familie al cărei scop nu e să ruleze pe modul Sport, astfel că ne vom opti astăzi la motorul de 2.0 litri și 170 CP.
Deși oferă același nivel de putere cu cea a versiunii ante-facelift (cei 170 de cai putere sunt atinși, totuși, ceva mai jos în turații, 3750 vs. 4000 rpm), 2.0 CDTI plusează la nivel de cuplu, acolo unde aunge la 400 Nm (de la 350 Nm pe versiunea veche).
La utilizare, motorul produs de Opel este plăcut și pare îndeajuns de potent pentru a trage mașina după el în ritm susținut. E adevărat că germanii nu au schimbat foarte multe pe dedesubt, iar Zafira rămâne construită pe platforma vechiului model și, deci, este cel mai greu monovolum compact de pe piață. Dar, atunci când în mașină stau trei oameni plus bagajele fiecăruia, Zafira nu dă semne de oboseală sau de somnolență, element subliniat mai ales de cuplul de 400 Nm atins încă de la 1750 rpm.
Zafira oferă trei moduri de rulare - Normal, Tour și Sport. Tour îți va seta mașina pentru drumuri lungi și e de preferat în concediu pe autostradă, pentru că amorțește răspunsul motorului pentru a consuma mai puțin. Modul Sport, în schimb, promite suspensii ceva mai ferme, o sensibilitate mai mare a pedalei de accelerație și mai ales o direcție ceva mai fermă pe care o vor prefera cei cărora nu le place servodirecția "ușoară", dezvoltată pentru oraș. Noi am rulat în majoritatea timpului în modul Normal, pentru că diferențele față de Sport sunt infime.
Pe dieselul de 170 de cai putere poți comanda standard o cutie manuală cu 6 trepte, opțional fiind disponibilă o automată clasică. Mergeți pe manuală. Chiar dacă veți sacrifica confortul la drum lung și în oraș, veți avea control complet asupra puterii în depășiri, acolo unde e nevoie.
Unde mai vezi familii cu 5 copii? Ce capacitate are portbagajul în varianta cu 5 locuri? Există în ofertă un motor pe benzină mai mic?