Opel Zafira facelift

2.0 Diesel Turbo (CDTI) 170CP Man6 S/S Edition

Interior

4.5

În cei 17 ani care au trecut de la lansarea primei generații Zafira, Opel a găsit aproape 3 milioane de clienți care au ales modelul german pentru propria familie. Iar avantajul Opel a fost întotdeauna spațiul interior, cu cele 7 locuri gata să găzduiască familii numeroase. Spre deosebire de concurență, care a dezvoltat câte două versiuni de caroserie ale monovolumelor compacte (particula Grand identifică în general varianta cu șapte locuri - Grand Scenic, Grand C4 Picasso, Grand C-Max), la Opel lucrurile au fost simple de la început: mașina are șapte locuri, iar dacă vrei doar cinci pur și simplu rabatezi ultimul rând de scaune, care se ascunde în podea și lasă în urma un spațiu de încărcare serios: 710 de litri. Cu scaunele de pe al doilea rând coborâte, ai 1860 de litri la dispoziție. Un soi de utilitară cu design mai atrăgător.

Astăzi, când piața de monovolume compacte adună abia 5% din totalul mașinilor vândute în Europa, interiorul rămâne principala caracteristică de diferențiere între modelele concurente. 

Odată cu facelift-ul operat pe Zafira, Opel virează mult înspre Astra și oferă o planșă de bord mult mai curată, de pe care dispar o jumătate dintre butoanele fizice. Centrul bordului este dominat de display-ul multimedia touch care preia complet ecosistemul grafic de pe noua generație Astra, însă clienții care nu vor să investească foarte mult în tehnologie vor avea la dispoziție și alternativa anterioară, un display "ajutat" de o serie de butoane fizice așezate în stânga și-n dreapta acestuia.

Niciuna dintre variante nu colorează însă foarte mult bordul mașinii, care în versiunea testată de noi era negru cu inserții negre, deci ușor cam monoton.

La nivel de spațiu, Zafira facelift construiește pe ceea ce clădise deja modelul anterior, astfel că regăsim în interior toate "scamatoriile" funcționale anterioare. De la sistemul de scaune Flex7, care îți poate rabata la nevoie toate scaunele cu excepția celui dedicat șoferului, până la consola centrală FlexRail, pe care o poți muta în față și în spate în funcție de nevoie, descoperind dedesubt spații de depozitare și zone de acces ascunse.

Un punct bonus pentru scaunele excelente care probabil că fac minuni la drum lung și în cazul pasagerilor de pe rândurile din spate. Apropo de asta, pe al treilea rând de scaune pot sta și adulți pe drumuri scurte, însă acestea sunt în mod evident dedicate copiilor. Iar când vrei mașină cu șapte locuri vei găsi sigur și copiii care să-și dorească să stea "în ultima bancă".

Tot din familia găselnițelor care încep cu "Flex" intră și suportul de biciclete FlexFix care poate fi integrat opțional în bara din spate și care este ascuns ca un sertar atunci când nu ai nevoie de el. Poate transporta în total 4 biciclete, deci stă bine la acest capitol. În plus, te lasă să deschizi hayon-ul, chestie care nu se întâmplă în majoritatea cazurilor în care comanzi un astfel de suport aftermarket.

Dacă vrei o atmosferă ceva mai luminoasă la interior, Opel îți oferă un parbriz panoramic de dimensiuni mari care prelungește suprafața vitrată până deasupra capetelot pasagerilor din față. Senzația e plăcută atât timp cât soarele e ascuns între nori, însă nu vei putea să rulezi fără a trage "plafonul" fals care joacă rol de parasolar atunci când soarele e în fața ta. E pur și simplu imposibil să conduci fără o pereche de ochelari de soare extrem de capabili.

  • verde, joi, 07.07.2016 10:05

    Unde mai vezi familii cu 5 copii? Ce capacitate are portbagajul în varianta cu 5 locuri? Există în ofertă un motor pe benzină mai mic?

  • mircea, joi, 07.07.2016 10:35

    @verde: Toate informațiile pe care le ceri aici sunt în textul de mai sus. Avem așa: 710 litri în configurația cu 5 scaune. Există motor mai mic, versiunea de bază: 1.4 de 120 CP. În altă ordine de idei, o familie nu e compusă doar din tată, mamă și copii. 7 locuri pot să fie mai polivalente decât ne ține pe noi calculul :)

  • qid, joi, 07.07.2016 12:50

    @verde E suficient sa ai 3 copii (mici) si deja ai nevoie de de 7 locuri: copiii trebuie sa stea in scaun de copil; mama trebuie sa stea langa bebe (scoica). Si chiar cu 2 copii in spate, locul din mijloc intr-un sedan/break nu prea mai e utilizabil (eventual doar pe distante scurte), o a 5-a persoana ar sta inconfortabil.

  • Scorpionul.negru, joi, 07.07.2016 13:06

    @verde Unde ? E plina tara de familii numeroase ! Numai ca nu au bani de ea ! Aia e alta poveste...

  • Albastru, joi, 07.07.2016 15:18

    Automarket am o intrebare pt voi baieti ati avut vreo masina la test sa fie perfecta din punctul vostru de vedere,sa aibe ,de toate ......dotarile necesare sper sa fiu inteles adica calitate-pret lux dotari consum,adica punctajuo maxim 5 sau 10 din 10 cum era de demult Va multujmesc sunt curios

  • joe, joi, 07.07.2016 16:56

    toata lumea intreaba unde mai sunt familii numeroase?....pai indienii autohtoni, le mai ataseaza si o remorca....(((((((((

  • mircea, joi, 07.07.2016 18:44

    @Albastru Nu, nu am dat încă de mașina perfectă. Dar căutăm.

  • lulu, joi, 07.07.2016 21:28

    @joe da dar indienii autohtoni isi vor lua masina asta peste 10 ani la mana a doua! Acum e plina tara de VW Touran tot de 10 ani vechime evident, una dintre putinele masini reusite de VW nimic de zis.

  • DZ, vineri, 08.07.2016 09:46

    @lulu Vw e una dintre ultimele alegeri la care ar trebui sa se gandeasca un om cand vrea sa-si cumpere un monovolum compact, full-size sau mini-mpv. Alternative de bun simt, confortabile, super versatile, gasesti din plin: c4 picasso, scenic, espace, s-max, zafira, 3008, ignis sau chiar b-class de la mercedes. Trebuie doar sa fii deschis la minte. Din momentul in care te numesti VOLKSwagen (volks? care popor?) si ajungi sa concurezi la pret Mercedes-Benz, folosind motorizari dintr-o schema de inselatorie, atunci ceva e in neregula. Ceva grav!

  • @armstrong, sâmbătă, 09.07.2016 22:42

    Daca Designul interior este fără sare și piper, atunci la Volskwagen cum este?? Taiat din topor....sau cum?? Pe de-o parte designul este coerent (care design?? exterior??) iar pe cealalta parte designul este fara sare si piper...sunteti amuzanti :)

  • f, luni, 11.07.2016 15:47

    Pt Mircea as dori sa-ti fac o sugestie. La performante sa iei in calcul mai multi paranetrii nu doar viteza 0-100km. Sa ti cont si de elasticitate 80 -120, viteza in 400 de metri, 0-50 km, si distanta de franare 100-0 km, cum fac revitele de prin germania de exemplu. Cred ca asa ar fi mai corect ca cititorii sa isi faca o impresie. E doar o parere si nu vreau sa supar pe nimeni ci doar ca totul sa fie mult mai clar pt. ca nu cred ca isi cumoara cineva masina pt. liniute dar depasiri facem toti si cred ca e mai important sa sti pe ce te bazezi cand vrei sa depasesti. Multumesc

  • Ei, marţi, 12.07.2016 09:00

    @joe Dacia 1310 a primit 4.9 daca nu ma insel :))) a fost cea mai aproape de perfectiune :D