Interior
În cei 17 ani care au trecut de la lansarea primei generații Zafira, Opel a găsit aproape 3 milioane de clienți care au ales modelul german pentru propria familie. Iar avantajul Opel a fost întotdeauna spațiul interior, cu cele 7 locuri gata să găzduiască familii numeroase. Spre deosebire de concurență, care a dezvoltat câte două versiuni de caroserie ale monovolumelor compacte (particula Grand identifică în general varianta cu șapte locuri - Grand Scenic, Grand C4 Picasso, Grand C-Max), la Opel lucrurile au fost simple de la început: mașina are șapte locuri, iar dacă vrei doar cinci pur și simplu rabatezi ultimul rând de scaune, care se ascunde în podea și lasă în urma un spațiu de încărcare serios: 710 de litri. Cu scaunele de pe al doilea rând coborâte, ai 1860 de litri la dispoziție. Un soi de utilitară cu design mai atrăgător.
Astăzi, când piața de monovolume compacte adună abia 5% din totalul mașinilor vândute în Europa, interiorul rămâne principala caracteristică de diferențiere între modelele concurente.
Odată cu facelift-ul operat pe Zafira, Opel virează mult înspre Astra și oferă o planșă de bord mult mai curată, de pe care dispar o jumătate dintre butoanele fizice. Centrul bordului este dominat de display-ul multimedia touch care preia complet ecosistemul grafic de pe noua generație Astra, însă clienții care nu vor să investească foarte mult în tehnologie vor avea la dispoziție și alternativa anterioară, un display "ajutat" de o serie de butoane fizice așezate în stânga și-n dreapta acestuia.
Niciuna dintre variante nu colorează însă foarte mult bordul mașinii, care în versiunea testată de noi era negru cu inserții negre, deci ușor cam monoton.
La nivel de spațiu, Zafira facelift construiește pe ceea ce clădise deja modelul anterior, astfel că regăsim în interior toate "scamatoriile" funcționale anterioare. De la sistemul de scaune Flex7, care îți poate rabata la nevoie toate scaunele cu excepția celui dedicat șoferului, până la consola centrală FlexRail, pe care o poți muta în față și în spate în funcție de nevoie, descoperind dedesubt spații de depozitare și zone de acces ascunse.
Un punct bonus pentru scaunele excelente care probabil că fac minuni la drum lung și în cazul pasagerilor de pe rândurile din spate. Apropo de asta, pe al treilea rând de scaune pot sta și adulți pe drumuri scurte, însă acestea sunt în mod evident dedicate copiilor. Iar când vrei mașină cu șapte locuri vei găsi sigur și copiii care să-și dorească să stea "în ultima bancă".
Tot din familia găselnițelor care încep cu "Flex" intră și suportul de biciclete FlexFix care poate fi integrat opțional în bara din spate și care este ascuns ca un sertar atunci când nu ai nevoie de el. Poate transporta în total 4 biciclete, deci stă bine la acest capitol. În plus, te lasă să deschizi hayon-ul, chestie care nu se întâmplă în majoritatea cazurilor în care comanzi un astfel de suport aftermarket.
Dacă vrei o atmosferă ceva mai luminoasă la interior, Opel îți oferă un parbriz panoramic de dimensiuni mari care prelungește suprafața vitrată până deasupra capetelot pasagerilor din față. Senzația e plăcută atât timp cât soarele e ascuns între nori, însă nu vei putea să rulezi fără a trage "plafonul" fals care joacă rol de parasolar atunci când soarele e în fața ta. E pur și simplu imposibil să conduci fără o pereche de ochelari de soare extrem de capabili.
Unde mai vezi familii cu 5 copii? Ce capacitate are portbagajul în varianta cu 5 locuri? Există în ofertă un motor pe benzină mai mic?