Motor / Transmisie
Am mirosit primul SUV electric din clasa mică în cadrul unui test internațional desfășurat la Barcelona. Am prins vreme bună, deci condiții blânde pentru bateriile unei mașini cu zero emisii.
Dar, până la baterii, haideți să vorbim despre cine pune în mișcare roțile lui e-2008. Nu avem nici o surpriză aici. Eficientizarea costurilor își spune cuvântul. Este același motor electric de 136 de cai putere, dezvoltat de furnizorul german Continental și introdus deja pe DS3 E-Tense și fratele mai mic Peugeot e-208.
Este suficient acest motor de 136 de cai putere pe un SUV de talie mică, evaluat la puțin peste o tonă și jumătate? Este suficient. Mai ales că vine cu un cuplu motor îndestulător, de 260 Nm, livrat aproape instant, adică de la 300 rpm.
Oferă puseuri bune, accelerații savuroase la viteze urbane și o dinamică pe care nu o poate egala nici o versiune convențională. Nici măcar benzinarul de 155 de cai putere. Dincolo de 100 de km/h, e-2008 mai pierde din elan, însă tot se mișcă bine, semn că e dispus să meargă alături de voi și pe autostradă. Cât? Păi cât o ține bateria.
Motorul este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care își face bine treaba și rămâne destul de intuitivă. Răspunde bine și la cerințele tale dinamice, chiar dacă te afli într-un mod de rulare care ține cu dinții de baterie, cum este cel Eco, în care rămâi doar cu 82 de cai putere din totalul celor 136. În acest mod, mașina se mișcă la limita decenței. Obții însă o autonomie mai mult decât confortabilă.
Pentru diversitate, șoferul mai are la dispoziție și modurile Normal și Sport. E clar că acesta din urmă va fi extrem de plăcut, iar tentația folosirii lui non-stop va fi foarte mare.
"Motorul este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care își face bine treaba și rămâne destul de intuitivă. Răspunde bine și la cerințele tale de retrogradare." Pai....unde mai retrogradeaza, in N?