Peugeot e-2008

Electric 136 CP 310 km

Consum

4.0

Dacă motorul este împrumutat de la fratele mai mic e-208, e clar că bateria vine tot de acolo. Vorbim despre același acumulator cu o capacitate totală de 50 kWh, din care pot fi folosiți doar 47.5 kWh. Este suficient pentru a asigura o autonomie totală de 310 de kilometri, cel puțin dacă ne luăm după cifrele oficiale, calculată în regim WLTP.

În mod real, autonomia va fi clar mai mică. Depinde foarte mult unde veți folosi mașina. Dacă vorbim despre o utilizare urbană, atunci puteți să vă bucurați de aproximativ 280 de kilometri autonomie. Dacă folosiți și funcția de recuperare a energiei, adică treapta B de pe levierul transmisiei, fiecare ridicare a piciorului de pe accelerație va aduce energie în baterie.

Însă nu veți putea conduce mașina fără să apăsați frâna, așa cum se întâmplă în cazul lui Nissan Leaf. Aici decelerarea nu este atât de accentuată.

Consumul înregistrat pe parcursul testului a fost de 20 kWh, peste cel oficial, calculat în regim WLTP, adică 15.3 kWh. De aici și diferența dintre autonomia anunțată și cea reală.

Una peste alta, cred că e-2008 poate fi un SUV cu o autonomie confortabilă dacă rulezi în modul urban și folosești funcția de recuperare.

În segment, e-Soul și Kona electric în versiunile de 136 CP, cu baterie de 42 kWh, asigură autonomii mai mici, de aproximativ 300 de kilometri, însă destul de apropiate de cea a lui e-2008, în ciuda capacității mai mici. Asta și pentru că mașinile sunt mai eficiente. Consumul lor este mai mic decât cel al lui e-2008: 15 kWh în cazul lui Kona electric și 14.5 kWh în cazul lui e-Soul.

În segment mai avem un rival: Mazda MX-30. Modelul vine cu o baterie destul de modestă, doar 35.5 kWh, și o autonomie de numai 200 de kilometri. Și consumul este destul de ridicat, valoarea oficială fiind de 19 kWh/100 de kilometri.

Cum rămâne însă cu încărcarea? Peugeot și-a făcut temele și s-a pregătit pentru un viitor în care prizele de 100 kW vor deveni obișnuință. Acum, prizele cu astfel de capacități sunt o rara avis în România.

Așadar, Peugeot e-2008 poate trage până la 100 kWh de la o priză rapidă, situație în care poate încărca 80% din baterie în doar 30 de minute. De la un wallbox de 7.4 kW, încărcarea durează 7 ore și 45 de minute. Cuplat la o priză de uz casnic, e-2008 ar fi bine să fie lăsat peste noapte, întrucât are nevoie de 16 ore pentru un plin de baterie.

Dacă ne uităm la Soul electric și Kona electric, vedem că mașinile sud-coreenilor pot trage maxim 50 kWh de la o priză rapidă, ceea ce lungește considerabil timpul de încărcare. E valabil și pentru Mazda MX-30.

  • Wait what?, joi, 09.04.2020 10:54

    "Motorul este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care își face bine treaba și rămâne destul de intuitivă. Răspunde bine și la cerințele tale de retrogradare." Pai....unde mai retrogradeaza, in N?

  • fan skoda, joi, 09.04.2020 11:06

    Foarte frumos testul ! Maisna este frumoasa. Ca design, partea frontala cu farurile ascutite este frumoasa la cam toate Peugeot-urile. Chiar daca pastreaza acelasi design, la cam toate modelele lor, le deosebesti, iar partea frontala este chiar foarte frumoasa. Era de asteptat sa nu aibe tractiune integrala. Niciun Peugeot nu are tractiune integrala. Este un mare minus. 310 km, cred ca sunt destui, desi era mai bine sa aibe 410 km. Capacitatea portbagajului chiar este mai mare decat ma asteptam. Interiorul nonconformist este burdusit cu tehnologie si gadget-uri. Este un interior interesant. De pret, ce sa zic, este scumpa, desi ai si prima de 10.000 de euro. Nu prea inteleg de ce nici macar pe 5008 nu ofera tractiune integrala. Videoclip-ul cu acest test, tot de Bogdan Mirica: youtube.com/watch?v=8sqSfeQiFlU&t=161s Masina este ok, dar se mai poate imbunatatii. Peugeot mai trebuie sa invete sa faca o masina. Inafara de design, nu este nimic special la ele, Si nu au tractiune integrala nici macar pe 5008.

  • ACE - Craiova, joi, 09.04.2020 11:33

    OBS. PEUGEOT cu motorizarea clasica, asociat cu safety pack a obtinut exact 5 (cinci) stele la testele EURONCAP 2019. Masina este O.K. pentru utilizare preponderent urbana. In rest KIA e-Niro si HYUNDAI Kona Electric cu baterie de 64 kWh sunt mai pretabile pentru deplasari extraurbane - chiar daca sunt mai scumpe cu circa 15-20%....

  • bogdanm, joi, 09.04.2020 13:27

    @fan Skoda Mulțumesc pentru comentariu și pentru link. @ACE - Craiova Știi tu ceva bine. Versiunea echipată cu pachetul de siguranță a obținut 5 stele. Cea echipată standard a obținut patru stele. Mersi de observație @wait what - Era o greșeală de formulare. Mersi.

  • adi_10, joi, 09.04.2020 22:07

    Cu tractiune 4x4 si o autonomie de peste 400km reali ar fi fost o masina cu vanzari record in materie de masini electrice. Arata foarte bine atat la interior cat si la exterior si are dotari multe si utile.

  • noxa 0, sâmbătă, 11.04.2020 08:43

    Peugeot cu această versiune va bifa doar pe listă . Pe drum, sub 1% nu se pune.

  • Kirotractor, duminică, 12.04.2020 09:32

    2008 nu a fost și nici nu e o mașină rea în noua declinare. Va fi deci un succes chiar dacă acu e mai scumpă decât concurența generalistă pe lina noii poziționări Peugeot cică *entry-premium*. Zic de versiunile normale fiindcă electricele rămân niște cazuri aparte, mult lăudate / discutate dar de puțini cumpărate fie și cu injustele stimulente, din motive inutil de repetat a mia oară. În orice caz, prețul mai mare, autonomia (teoretică oricum) cu 10% redusă și greutatea cu 100 kile peste a lui e-208 par argumente solide... anti-e-2008. Se va vinde însă bine taman fiindcă pică exact pe linia trendului *mehr Schein als Sein*, adică aparențele înaintea substanței -- de unde și lipsa f. explicabilă a măcar unei versiuni 4x4. Mai concret, interiorul tip Star Trek e realmente inovator și chiar îmi place. Ergonomic vorbind e însă un dezastru -- părerea mea, dar numai după ce am condus efectiv așa ceva, cu ceasurile bordului parțial ascunse de volanul ăla simpatic altfel ochiometric, dar inevitabil așezat pe genunchi, ca la o mașinuță-jucărie Luna Park. Stilul exterior e bineînțeles discutabil și n-am de gând să-i contrazic pe cei cărora le place. După mine însă noul 2008 e un rateu monumental și greu explicabil în raport cu noile 208 sau 508. Când/dacă oi avea timp vă pot argumenta și de ce. Acu mi-s ocupat să-i explic doamnei Tirca Maria că AM nu trimite Skode Fabia proaspete pe mail. Și vecinul netam-nissan mă întreabă ce-s alea 20 de BUTACI :-) măști și de ce costă 147 lei când la chinezi le iei cu 14, plus fiu-su Costel fan F1 nu înțelege cum și cînd tot revine p-aici Robert Kubica. Trăim vremi interesante, clar.